ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا اخیرا به یکی از ماهیان پر طرفدار تبدیل شده است. این ماهی به طور طبیعی بیشتر در آب‌های آزاد اطراف قاره آفریقا (به طور خاص در شرق آفریقا و سواحل کنیا) یافت می شود. تغذیه ی ماهی تیلاپیا از پلانکتون‌ها و جلبک‌ها بوده و رشد سریعی دارند. این مهم, امر پرورش ماهی تیلاپیا را مقرون به صرفه می نماید.

ماهی تیلاپیا خوش طعم و و مقرون به صرفه است. گوشت این ماهی کم تیغ بوده و به راحتی قابل فیله شدن است.

 

تولید, فرآوری و انجماد

ماهی های تیلاپیا موجود از نوع پرورشی هستند که عمدتا از کشورهای چین و ویتنام وارد میشوند. پرورش این ماهی به تازگی در ایران آغاز شده است. شایعاتی در رابطه با آلوده بودن این ماهی ها به دلیل مصرف فضولات حیوانی به عنوان منبع تغذیه, پراکنده شد که هیچ صحتی ندارد. عدم صحت این شایعه توسط سازمان دامپزشکی و اداره شیلات تایید شده است.

واحد های فرآوری ماهی های تیلاپیا در کشورهای تولید کننده عموما در نزدیکی استخرهای پرورش احداث گردیده است. این امر سبب میشود تا ماهی با کیفیت عالی به مرکز فرآوری منتقل شده و پس از پاکسازی کامل و استخوان گیری وارد تونل انجماد گردد. این ماهی ها به صورت صنعتی (IQF) منجمد می شوند و جهت حفاظت از گوشت, پوششی یخی به جای پوست ماهی قرار می گیرد. این امر کیفیت ماهی را حفظ مینماید.

ویتامین ها و مواد معدنی

خواص ماهی تیلاپیا

پیشنهاد پخت

تیلاپیا با پنیر پارمزان

مواد مورد نیاز

روش پخت

  1. فر را با درجه ی بالا گرم کنید.
  2. تمام مواد به جز تیلا پیا را با هم مخلوط کنید.
  3. فیله ی تیلاپیا را روی کاغذ آلومینیومی قرار دهید و به مدت ۳ دقیقه در فر قرار دهید.
  4. حالا ظرف را از فر بیرون بیاورید و فیله ها را برگردانید به طوری که سمت پختی آن پایین و سمتی که هنوز نپخته, بالا باشد.
  5. مخلوطی که آماده کرده بودید را روی فیله ها بریزید و دوباره آن را به داخل فر بازگردانید. ۴ دقیقه منتظر بمانید. غذای شما آماده است.
  6. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *