غذاهای دریایی به ویژه غذاهای دریایی جنوب کشور آنقدر خوشمزه و لذیذ است که هر کس خوردن آن را تجربه کند تا مدت ها درباره آن صحبت خواهد کرد .

یکی از خوشمزه ترین دستور پخت ها ، طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی است که می توانیم از ماهی های جنوب نظیر ماهی سنگسر، بیاح، شوریده و صبیتی استفاده کرد البته میتوان از ماهی هایی مثل کپور و تیلاپیا نیز استفاده کرد. در کنار ماهی ، از سبزیجاتی نظیر گیشنیز و شنبلیله نیز برای پر کردن شکم ماهی و معطر کردن ماهی نیز استفاده می شود .

یکی دیگر از مزایای تهیه ماهی شکم به سبک جنوبی این است که در این روش ماهی کوچک ترین خواص خود را از دست نمی دهد . زمان آماده سازی و تهیه ماهی شکم پر جنوبی مجموعا 1 ساعت بوده و برای 4 نفر مناسب است . با این دستور پخت ، آشپزی شما در همه جا حرف اول را خواهد زد ، با ما همراه باشید .

مواد لازم برای تهیه ماهی شکم پر جنوبی مخصوص

ماهی1 کیلو گرم
شنبلیله100 گرم
پیاز خرد شده1 عدد
سیر خرد شده3 الی 4 حبه
عصاره تمر هندی2 قاشق غذاخوری
نمک،زردچوبه ، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی

1) برای شروع میریم که ماهی را تمیز کنیم . پس از شستن ماهی و خشک کردن ماهی با یک دستمال ، شکم ماهی را به آرامی از پهلو برش می دهیم و تیغ هایش را خارج می کنیم .

2) سپس ماهی را با كمى نمك، زرد چوبه، فلفل قرمز (درصورت تمایل ادویه مخصوص ماهی )و عصاره  تمر هندی یا آبلیمو طعم دار میکنیم و كنار ميگذاريم تا به مدت حداقل نیم ساعت در این حالت بماند و ماهی خوب مزه دار شود .

3) سپس پیاز و سیر خرد شده را در ماهیتابه سرخ میکنیم. گشنیز و شنبليله خرد شده را هم به آن اضافه نموده و  یک قاشق غذاخوری شيره تمر هندی را به سبزی اضافه نموده و ميگذاريم سبزی به خوبی سرخ شود.

4) ماهی طعم دار شده را نيم ساعت در فر ميگذاريم سپس ان را بیرون می آوریم.  اکنون سبزی سرخ شده را درون شكم ماهى قرار می دهیم و دوباره آن را در فر میگذاریم. دقت کنید سبزی روی شکم ماهی نسوزد.

5)خب پس از آماده شدن ماهی ، ماهی را در یک دیس چیده و در کنار آن از لیموی تازه و سبزیجات و تربچه برای تزئین می توانیم استفاده کنیم .

نوش جان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *