هیدروفارم:بیماران با اندام هایی که توسط پوست ماهی پوشانده شده اند ، شبیه موجودات یک فیلم علمی تخیلی هستند.


محققان در برزیل در حال آزمایش روش جدیدی برای سوختگی های شدید با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا هستند ، یک روش غیر متعارف که به گفته آنها می تواند درد قربانیان را کاهش دهد و هزینه های پزشکی را کاهش دهد.

پوست خوک یخ زده و حتی بافت انسان مدتهاست که روی سوختگی ها قرار می گیرند تا مرطوب نگه داشته شوند و انتقال کلاژن ، پروتئینی که باعث بهبود می شود ، امکان پذیر است.

بیمارستانهای دولتی برزیل فاقد منابع پوست انسان و خوک و جایگزینهای مصنوعی هستند که به راحتی در کشورهای غربی موجود است. در عوض ، باند گاز ، که نیاز به تغییر منظم دارد – اغلب دردناک است.

ماهی تیلاپیا در رودخانه ها و مزارع پرورش ماهی برزیل فراوان است که با افزایش تقاضا برای ماهیان آب شیرین با طعم ملایم به سرعت در حال گسترش است.

دانشمندان دانشگاه فدرال سیرا در شمال برزیل دریافته اند که پوست تیلاپیا دارای رطوبت ، کلاژن و مقاومت در برابر بیماری ها در سطوح قابل مقایسه با پوست انسان است و می تواند به بهبودی کمک کند.

اودوریکو د مورایس ، استاد دانشگاه Ceara می گوید: “استفاده از پوست تیلاپیا در سوختگی بی سابقه است.” “پوست ماهی معمولاً دور ریخته می شود ، بنابراین ما از این محصول برای تبدیل آن به چیزی که دارای منفعت اجتماعی است استفاده می کنیم.”

به گفته محققان برزیلی ، درمان تیلاپیا می تواند بهبودی را تا چند روز تسریع کرده و نیاز به داروهای ضد درد را کاهش دهد.

او گفت: “بعد از اینکه پوست تیلاپیا را پوشیدند ، واقعاً درد را تسکین داد.” “من فکر کردم واقعاً جالب است که چنین چیزی را کشف کردیم.”

دسته های اولیه پوست تیلاپیا توسط تیمی از محققان در دانشگاه فدرال Ceará مورد مطالعه و آماده سازی قرار گرفت. تکنسین های آزمایشگاه از عوامل استریل کننده مختلف استفاده کردند ، سپس پوست ها را برای تابش در سائوپائولو فرستادند تا ویروس ها را از بین ببرند ، قبل از بسته بندی و سرد کردن پوست. هنگامی که تمیز و درمان می شوند ، می توانند تا دو سال دوام بیاورند.

وی گفت که در ایالات متحده ، جایگزین های پوستی مبتنی بر حیوانات نیاز به نظارت از سوی سازمان غذا و دارو و گروه های حقوق حیوانات دارند که می تواند هزینه ها را افزایش دهد. با توجه به میزان قابل توجهی از پوست اهدایی انسان ، بعید است که پوست تیلاپیا به این زودی به بیمارستانهای آمریکایی برسد.

اما ممکن است در کشورهای در حال توسعه نعمتی باشد.

لی گفت: “من مایلم از هر چیزی که در واقع به بیمار کمک می کند استفاده کنم.” “بسته به کشوری که در مورد آن صحبت می کنید ، ممکن است گزینه خوبی باشد. اما من همچنین فکر می کنم مشکل این است که شما باید مکان هایی را پیدا کنید که منابع لازم برای پردازش و استریل پوست را داشته باشند و مطمئن شوید که بیماری ندارد. “

در برزیل ، علاوه بر آزمایشات بالینی ، محققان در حال حاضر مطالعات بافت شناسی را انجام می دهند که ترکیب پوست انسان ، ماهی تیلاپیا ، خوک و قورباغه را مقایسه می کند. آنها همچنین مطالعاتی را در مورد هزینه های مقایسه ای پوست تیلاپیا و درمان های متداول سوختگی انجام می دهند. اگر آزمایشات بالینی موفقیت مستمر را نشان دهد ، پزشکان امیدوارند شرکتی پوست ها را در مقیاس صنعتی پردازش کرده و به سیستم بهداشت عمومی بفروشد.

باشد که در ایران هم این اتفاق بیافتد امین کیمیائی سایت جامع هیدروفارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *