کسب درآمد میلیونی با پرورش ماهی قرمز در خانه/ مروری بر صفر تا صد کسب و کاری پر سود!

ماهی قرمز

با توجه به موقعیت مناسب و پتانسیل بالای استان گیلان یکی از شیوه های پول دار شدن ، کسب درآمد میلیونی با پرورش ماهی قرمز است. پرورش ماهی قرمز یک کار خانگی بسیار ساده و فوق العاده پرسود می باشد و هر کسی می تواند با این کار کسب و کار خانگی پرسودی راه اندازی کند.

به نقل از پیک دانشجو همه ساله با نزدیک شدن به عید نوروز بازار کسبه گرم شده و رنگ و بوی تازه ای می گیرد اما باید دانست که بازار پر رونق عید نوروز تنها به بازار البسه و خوراکی محدود نمی شود چرا که گیلان یکی از بزرگترین استان های تولید کننده ماهی قرمز در کشور است و در آستانه نوروز هر سال، استخرهای پرورش ماهی قرمز بیش از پیش فعالیتشان بیشتر می شود.

در حقیقت این موجود آبری پر جنب و جوش و محبوب که هرساله جز لاینفک سفره های هفت سین ایرانیان می باشد طبق گفته کارشناسان حدودا ۸۰ سال قبل از طریق تجاری که مسئولیت واردات و صادرات را بر عهده داشته وارد ایران شده و هرساله به علت محبوبیت بالای آن پرورش و تکثیر آن بیشتر و بیشتر می شود.

گفتنی است تاریخچه پرورش این ماهی در استان گیلان که توانسته گوی سبقت را با تولید سالانه بیش از ۲۹ میلیون قطعه ماهی از دیگر استان ها برباید از حدود ۴۰ سال پیش بصورت فعالیت جانبی در کنار پرورش ماهیان گرمابی ، آغاز شد و در همین خصوص معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان با بیان اینکه ماهی قرمز در ۷ شهرستان رشت، صومعه سرا، فومن، شفت، لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه تولید می شود گفت: شهرستان رشت با داشتن ۱۵۰ استخرکوچک و بزرگ و تولید ۱۸ میلیون قطعه ماهی قرمز، بیشترین تولید اینگونه از ماهیان زینتی را در گیلان به خود اختصاص داده است.

حال با توجه به موقعیت مناسب و پتانسیل بالای استان گیلان یکی از شیوه های پول دار شدن ، کسب درآمد میلیونی با پرورش ماهی قرمز است. پرورش ماهی قرمز یک کار خانگی بسیار ساده و فوق العاده پرسود می باشد و هر کسی می تواند با این کار کسب و کار خانگی پرسودی راه اندازی کند،تمام سرمایه این کار هم به صد هزار تومان نمی رسد.باید دانست کشاورزی در شهر یا به عبارتی پرورش ماهی قرمز برای سفره هفت سین و هم برای آکواریوم طرفدار و خریدار دائمی دارد لذا با پرورش و فروش آن به راحتی می توان کسب درآمد میلیونی داشت.

در ادامه پیک دانشجو بر آن است تا توضیح مختصری از این کسب و کار خانگی و پر سود ارائه نماید اما فراموش نکنید که برای آغاز هر کسب و کار در ابتدا بررسی های لازم را به عمل آورید:

گفتنی است ماهی قرمز یا گلد فیش معمولی (Common Goldfish) از خانواده کپور ماهیان بوده و معمولا در تنگ های معمولی شب عید شما یافت می شود. این ماهی زیبا و معمولی توانایی تحمل دمایی بین ۳ تا ۳۰ درجه را داراست ولی بهترین دمای مورد نیازبه خصوص در گلد فیش های زینتی بین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد می باشد.

تعیین جنسیت :

ماهی قرمز در سن ۲ سالگی بالغ گشته و آماده تولید مثل می گردد . در این حات ماهی ماده را می توان از شکم برآمده و نر ها را زمانی که ماهی ماده را تعقیب می کنند تشخیص داد . در برخی گونه ها و در زمان جفت گیری بر روی آبشش ها و یا باله های سینه ای نقاط برآمده و جوش مانندی بر روی جنس نر مشاهده می گردد.

آماده کردن جفت ها برای تخمگذاری :

معمولا جفت ها را قبل از تخمگذاری باید با تغذیه مناسب تقویت نمود در این زمان استفاده از کرم خاکی ، کرم خونی و آرتیمیا(میگوی آب شور زنده) توصیه شده است

شماره تماس

مشخصات آکواریوم تکثیر:

۱- سایز مخزن شما باید به ارتفاع ۴۰ ، عرض ۳۰ و طول ۵۰ سانتیمتر باشد

۲- بستر  آکواریوم تکثیر نیازی به شن و ماسه ندارد

۳- وجود گیاهان برگ پهن در این آکواریوم توصیه شده است

۴- بهتر است در این مخزن از فیلتر های اسفنجی استفاده گردد

۵- از الیاف مخصوص تخم ریزی که از رشته های پشمی و نایلونی درست شده است استفاده نمایید

۶- آکواریوم را باید دور از نور خورشید نگهداری نمایید

شروع مرحله تکثیر در آکواریوم

۱- ابتدا باید آکواریوم تکثیر خود را ازبا شیشه یا هر ابزار مناسب دیگری به دونیم کرده و ماهیان نر(۲ ماهی نر توصیه می شود) و ماده را از هم جدا نمایید پس از یک یا دو روز باید ارتفاع آب آکواریوم را تا ۱۲٫۵ سانتیمتر کاهش دهید .

۲- در این مرحله باید دیوار حائل بین نر ها و ماده خود را برداشته و آنها را برای جفت گیری و تخم گذاری رها سازید در این مرحله می توانید با استفاده از تکه های کوچک یخ دمای آب آکواریوم را به آرامی کاهش نمایید تا ماهی شما را به تخم گذاری ترغیب نمایید، اگر پس از ۵ روز تولید مثل صورت نگرفت مجددا وارد فاز مرحله اول شوید

۳- اگر ماهی شما موفق به تخمگذاری گردد شما می توانید گلوله ای کوچک ژله مانندی را در آب مشاهده نمایید که همان تخم ماهی قرمز شماست . در این زمان باید به سرعت ماهی ها را از آکواریوم تکثیر خارج نمایید چون آنها علاقه زیادی برای خورد تخم های خود دارند.

۴- پس از خارج کردن ماهی های والد باید دمای آب را در ۱۸ درجه سانتیگراد ثابت نگه داشته تا در ۴ یا ۵ روز بعد شاهد تولد لارو ماهیان خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *