1 -ضوابط انصراف از خرید

  1-1  مهلت انصراف از خرید کالاها بجز موجودات زنده که امکان مرجویی و انصراف ندارند ، 3 روز از زمان خرید میباشد.

  2-1  انصراف از خرید به کالاهایی تعلق میگیرد که حتی از بسته بندی  هیدروفارم  نیز باز و خارج نشده باشد. بدیهی است هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه کالا یا ثانویه  هیدروفارم ، پلمپ، برچسب، نایلون، وکیوم و…. ضوابط انصراف از خرید را از بین خواهد برد .موجودات زنده (مانند ماهی ها و کرمها) شامل امکان برگشت و انصراف  نمی باشد.

  3-1    درصورت رعایت شرایط انصراف از خرید و پس از هماهنگی با  هیدروفارم  ، خریدار میتواند نسبت به ارسال کالا از طریق پست پیشتاز و به آدرس دریافت کننده مورد نظر  هیدروفارم  اقدام نماید. پس از دریافت کالا توسط  هیدروفارم  وجه حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به خریدار مسترد میگردد.

  4-1   هزینه بسته بندی، ارسال و استرداد کالاهایی که مشمول انصراف از خرید میباشند بر عهده خریدار میباشد.

  5-1   انصراف از خرید کالا برای مشتریان و مصرف کننده نهایی است و شامل فروش تجاری و همچنین فروش به همکاران نمی باشد.

  6-1  مرگ و میر موجودات زنده به دلیل سردی هوا تحویل نگرفتن به موقع کالا یا در انبار ماندن به هر دلیل به عهده مشتری میباشد

6-2 مرگ و میر موجودات زنده مانند ماهی ها به دلیل باز شدن یا سئراخ شدن بسته بندی قبل از رسیدن به استخر های پرورش به عهده مشتری میباشد

6-3 مرگ و میر موجودات زنده به دلیل عدم مهارت مشتری در رابطه با معرفی این موجودات به محیط جدید طبق ضوابط و قوانین این موجودات به عهده شخص مشتری می باشد و هیدرو فارم در این باره مسولیتی نخواهد داشت .

6-4 مرگ و میر به دلیل تغذیه با غذای نا مناسب و شوری ، اسیدی بودن اب ،بازی بودن آب،آب دارای آمونیاک ،سردی آب ،گرمی آب به عهده مشتری می باشد.

2 – ضمانت هماهنگی مشخصات کالا با اطلاعات فنی سایت، سفارش ثبت شده و یا خصوصیاتی مثل رنگ کالا

  1-2  چنانچه کالای ارسالی با اطلاعات فنی مندرج در سایت مغایرت داشته باشد یا اینکه خصوصیات کالای ثبت سفارش شده با کالای دریافت شده مطابقت نداشته باشد، باید حداکثر طی 24 ساعت  از زمان دریافت کالا به واحد فنی اطلاع رسانی شود و کالا با هماهنگی واحد فنی و به آدرس مورد نظر این بخش مسترد شود.

  2-2  هزینه ارسال و استرداد کالاهایی که اشتباها ارسال شده باشند با  هیدروفارم  میباشد.

  3-2  در تمامی مواردیکه تشخیص وجود مغایرت در کالا بدون باز کردن بسته بندی اصلی کالا و از طریق کنترل مشخصات روی جعبه اصلی کالا امکانپذیر باشد، باید کالا در همان حالت و بدون استفاده یا باز کردن بسته بندی اصلی مسترد گردد. لذا لازم است خریدار قبل از باز نمودن بسته بندی اصلی کالا نسبت به انطباق مشخصات کالای دریافتی با سفارش ثبت شده در حد اطلاعات مندرج روی بسته بندی اصلی کالا اقدام نموده و در صورت مشاهده مغایرت قبل از باز نمودن بسته بندی کالا نسبت به هماهنگی با  هیدروفارم  جهت استرداد کالا اقدام نماید.

  4-2  چنانچه مغایرت در خصوصیات باشد (مثلا به جای رنگ مشکی رنگ سفید ارسال شده باشد) همچنان شرایط بند 2-3 حاکم خواهد بود و لازم است کالا بدون هرگونه استفاده و دستکاری مسترد گردد. بدیهی است چنانچه کالا مورد استفاده قرار گیرد از ضمانت خارج می گردد.

3 – ضمانت سلامت سخت افزاری

  1-3  آن دسته از اشکالات یا ایرادات فنی (سخت افزاری) که مشمول بندهای دیگر )مثل بند 3-2) با مهلت تست مشخص شده کمتر نمیباشند، باید حداکثر ظرف مدت 7 روز به  هیدروفارم  اطلاع داده شوند. بعد از مدت زمان مذبورکالا از شمول ضمانت سلامت سخت افزاری خارج می گردد.

  2-3   در مورد پمپ ها ،هوارسانها،اوزون ژنراتورها و پمپها مهلت تست سلامت ظاهری و فیزیکی فقط همان روز دریافت کالا و مواردی از جمله درام فیلترها و دستگاههای کنترل سالن و اب استخرها حداکثر 48 ساعت از زمان دریافت کالا توسط خریدار میباشد و لازم است در این بازه زمانی از برداشتن تمامی برچسبهای کالا (مثل برچسب روی ال سی دی یا پشت دستگاهها و …) و همچنین نصب تجهیزات دیگر و جوشکاری خودداری گردد، در غیر اینصورت کالا از شمول مهلت تست سلامت خارج میگردد. بعبارت دیگر برداشتن هر کدام از برچسبهای کالا و قبل از پایان 48 ساعت مهلت تست به معنای پذیرش سلامت کامل موارد مذکور در مهلت تست 48 ساعته از سوی خریدار و پایان مهلت مذکور میباشد. موارد فنی دیگر همچنان شامل 7 روز مهلت تست میباشند.

  3-3  این ضمانت شامل مشکلات سخت افزاری دستگاه بوده و شامل اشکالات فنی و ظاهری مانند شکستن،اتصال نادرست به برق،برق بیشتر از تحمل دستگاه و یا کمتر از مقدار مشخص شده روی تخته کلم ، آب خوردگی، خط و خش، ضربه دیدگی، استفاده و بکارگیری غیر معمول از کالا و کلیه مواردیکه در نتیجه استفاده نادرست از کالا توسط خریدار ایجاد شود، نمیگردد.

  4-3   در طی مدت زمان تست سلامت سخت افزاری، خریدار در صورت مشاهده مشکل ابتدا مراتب را با بخش فنی  هیدروفارم  مطرح و پس از اخذ راهنمایی و دریافت تاییدیه استرداد و همچنین پس از تکمیل فرم استرداد کالا در سایت، کالای خریداری شده را همراه با کارتن یا جعبه اصلی و کلیه قطعات، تجهیزات و محتویات به همراه فاکتور فروش مربوطه از طریق پست پیشتاز به آدرس اعلام شده توسط بخش فنی ارسال می دارد. لازم بذکر است که هر گونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری بر روی جعبه اصلی کالا و یا مخدوش کردن آن امکان استفاده از ضمانت سلامت سخت افزاری را سلب خواهد نمود. لازم است که کالای مرجوعی به گونه ای بسته بندی ثانویه و ارسال گردد که در طی حمل به کالا و بسته بندی اصلی آن هیچ گونه آسیبی وارد نگردد، جهت اطمینان از این موضوع خریدار میتواند از همان بسته بندی ثانویه  هیدروفارم  (در صورت سلامت و امکان) یا بسته بندی مشابه آن استفاده نماید.

  5-3  مسائلی از قبیل کیفیت ساخت سازنده، عدم پشتیبانی صحیح زبان، آپدیت،نرم افزار و ….. جزء مشکلات سخت افزاری محسوب نمیگردد.

  6-3   هفت روز مهلت تست سلامت (سخت افزاری) شامل کالاهای گارانتی دار نمیباشد. در مورد این کالاها اقدامات مربوطه باید از طریق شرکت گارانتی کننده صورت گرفته و  هیدروفارم  در این روند نقشی ندارد.

6-7 هرکز بدون هماهنگی و پرکزدن فرم استرداد کالا را مرجوع نکید در این صورت به هیج وجه کالا پس گرفته نخواهد شد و در صورت برگشت کالا کلیه ی هزینه های ارسال و پیک های واسط به عهده شخص خریدار است .

4 – روند بررسی فنی کالاهای مسترد شده (فقط در مورد کالاهای بدون نمایندگی یا فاقد گارانتی )

  1-4   پس از دریافت کالا، بخش فنی کالای استردادی را با شرایط و ضوابط اعلامی تطبیق داده و چنانچه واجد شرایط عودت تشخیص داده شود و در صورت تایید وجود مشکل و عدم امکان رفع آن، نسبت به تعویض کالا و یا در صورت عدم موجودی نسبت به استرداد وجه اقدام می گردد. بدیهی است در مورد مشکلات سخت افزاری عودت کالا در صورتی است که امکان رفع مشکل وجود نداشته باشد.

  2-4   در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود مشکل درکالا هزینه های رفت و برگشت کالا بعهده  هیدروفارم  و در صورت عدم تایید بر عهده خریدار محترم خواهد بود.

  3-4  ملاک عمل  هیدروفارم  در پذیرش و یا عدم پذیرش ایرادات فنی کالاهایی که دارای مهلت تست  هیدروفارم  هستند، فقط نظر کارشناسی بخش فنی  هیدروفارم  میباشد و در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود نقص یا ایراد فنی در کالا، آن کالا مشمول ضمانت مربوطه خواهد بود و در صورت عدم تایید نقص یا ایراد فنی، کالای مربوطه مجدداً جهت خریدار ارسال خواهد شد. در مورد کالاهای گارانتی دار لطفاً به بند 3-6  مراجعه شود.

5 -چگونگی استرداد کالا توسط خریدار

  1-5  در صورت نیاز به استرداد کالا به هر دلیل، خریدار ابتدا مراتب را با بخش فنی  هیدروفارم  مطرح و پس از اخذ راهنمایی و دریافت تاییدیه استرداد و همچنین پس از تکمیل فرم استرداد کالا در سایت، کالای خریداری شده را همراه با کارتن یا جعبه اصلی و کلیه تجهیزات به همراه فاکتور فروش مربوطه از طریق پست پیشتاز و فقط به آدرس مورد نظر بخش فنی ارسال می دارد. در صورت ارسال ناقص لوازم، تجهیزات و مدارک کالا و بخصوص فاکتور فروش و یا آسیب به کالا و لوازم همراه آن، امکان استرداد کالا وجود نخواهد داشت.

  2-5  استرداد کالا فقط در صورتی امکان پذیر است که به کالا و تمامی لوازم همراه کالا آسیبی وارد نشده باشد. بعبارت دیگر در صورت بروز اشکالات فنی و ظاهری مانند شکستن، آب خوردگی، خط و خش، ضربه دیدگی، استفاده و بکارگیری غیر معمول از کالا و کلیه مواردیکه در نتیجه استفاده نادرست از کالا توسط خریدار ایجاد شود، امکان استرداد کالا را از بین خواهد برد.

  3-5  لازم بذکر است که هر گونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری بر روی جعبه اصلی کالا و یا مخدوش کردن آن امکان استرداد کالا را سلب خواهد نمود.

  4-5   لازم است که کالای مرجوعی به گونه ای بسته بندی ثانویه و ارسال گردد که در طی حمل به کالا و بسته بندی اصلی آن هیچ گونه آسیبی وارد نگردد، جهت اطمینان از این موضوع خریدار میتواند از همان بسته بندی ثانویه  هیدروفارم  (در صورت سلامت و امکان) یا بسته بندی مشابه آن استفاده نماید.

تبصره : در صورت کنسلی سفارش توسط خریدار، اگر در روزی که کالا به دست هیدروفارم میرسد قیمت کالا کاهش یافته باشد، فقط وجه معادل قیمت کاهش یافته منهای هزینه های پست به خریدار مسترد می گردد. (کالاهایی که در مهلت تست به دلیل نقص مرجوع می شوند شامل این تبصر نمی گردند.)

 5-5

در صورتی که کالا به دلایل مختلف اعم از ادرس نا درست و در منزل نبودن هنگام حضور پستچی، به مجموعه هیدروفارم برگشت داده شود هزینه ارسال مجدد و پیک به عهده ی مشتری می باشد

 6 – موارد دیگر

با توجه به اینکه اولویت  هیدروفارم  عرضه محصول به مصرف کننده نهایی می باشد. لذا در صورت خرید کالا بصورت عمده یا توسط همکاران و عدم امکان تحویل کالا (با توجه به سفارشات مربوط به مصرف کننده نهایی)،  هیدروفارم  حق دارد بخشی یا کل سفارش مربوط به  خریداران عمده و همکاران را کنسل و وجه دریافتی را مسترد نماید،این موضوع حتی در صورت پرداخت وجه و یا تغییرات قیمت کالا هیچ گونه حقی برای سفارش دهنده  ایجاد نمی کند.

در صورتی که هیدروفارم پس از ثبت کالا توسط مشتری تشخیص دهد که این کالا (موجود زنده) تحت شرایط فعلی به مقصد نخواهد رسید حق دارد کالا را یک طرفه لغو کند و مبلغ را با کسر مبلغ تراکنش بانکی عودت دهد.