قیمت هر کیلو ماهی تیلاپیا (tilapia) در بازار ایران
آنچه در این مقاله می خوانید…

آیا می دانید در بازار ایران هر کیلو ماهی تیلاپیا چقدر ارزیابی شده است؟ ماهی تیلاپیا دارای چه خواصی می باشد؟
ماهی تیلاپیا از کدام خانواده به شمار می رود؟ این ماهی در کدام بخش از جهان زندگی می کند؟ ماهی تیلاپیا از چه مواد غذایی برای رشد خود استفاده می کند؟ ماهی تیلاپیا از دسته ماهیان وارداتی بوده است که در بازار کشور ایران به دلیل خواصی که دارد مورد توجه قرار گرفته است و در بخش های مختلفی پرورش داده می شود.
ماهی تیلاپیا از جمله سوف ماهیان به شمار می رود و خانواده این ماهی سیکلید ها بوده اند و از بدنی مستطیلی و فلس های ریزی تشکیل شده است. ماهی تیلاپیا دارای باله پشتی بلندی می باشد که بر روی باله این ماهی ۲۳ الی ۳۱ خار یافت می شود. زیستگاه اصلی ماهی تیلاپیا (tilapia) شرق آفریقا بوده است و البته این ماهی در قسمت های مختلفی از ایران پرورش داده می شود که می توان به بخش های کویری اشاره کرد.

کشور های پرورش دهنده ماهی تیلاپیا
بیش ترین پرورش ماهی تیلاپیا در آمریکا، اروپا، هند، روسیه، ژاپن صورت می گیرد و همچنین می توان گفت که این ماهی از مواد غذایی چون گیاهان عالی، میکروفیت ها و پلانکتون ها برای تغذیه استفاده می کنند. البته تغذیه گونه های مختلف این ماهی با هم متفاوت بوده است و به عنوان مثال می توان گفت که ماهی تیلاپیا پرورشی از پلانکتون ها برای رشد بیش تر استفاده می کند.
در مورد پرورش ماهی تیلاپیا گفته شده است که استان هایی چون کرمان، یزد، تهران، اصفهان و مرکزی در حال پرورش ماهی تیلاپیا می باشند و هر ساله حجم زیادی از این ماهی را در بازار به فروش می رسانند.

تیلاپیا
خواص ماهی تیلاپیا چیست
مفید برای استخوان ها به دلیل داشتن فسفر
جلوگیری از بیماری های سرطانی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان
تقویت مغز به دلیل داشتن پتاسیم و اسید های امگا۳
تقویت قلب به دلیل داشتن امگا۳
جلوگیری از پیری زودرس به دلیل داشتن ویتامین C,E
کاهش وزن به دلیل داشتن پتاسیم
درمان بیماری تیروئید
افزایش ایمنی بدن و بهبود بخشیدن گلبول های سفید

(tilapia)ماهی تیلاپیا
(tilapia)ماهی تیلاپیا پس از صید از مزرعه


قیمت هر کیلو ماهی تیلاپیا (tilapia)در بازار کشور
ماهی تیلاپیا در بازار کشور در وزن های مختلفی عرضه می گردد که البته می توان گفت ماهی تیلاپیا منجمد شده به صورت فیله ای در سایز کوچک 105,000 تومان و همین ماهی در سایط متوسط 115,000 تومان بوده است. قیمت هر کیلو ماهی تیلاپیا در بازار کشور تا160000 هزار تومان بوده است. شما می توانید برای دریافت قیمت روز ماهی تیلاپیا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

رژیم غذایی با تیلاپیا(tilapia)

ماهی تیلاپیا منبع بسیار مناسبی از پروتئین و مواد‌مغذی است. هر ۱۰۰ گرم تیلاپیا، حاوی ۲۶ گرم پروتئین است. این درحالی است که فقط ۱۲۸ کالری دارد. این یعنی ماهی تیلاپیا می تواند گزینه مناسبی در رژیم غذایی و کاهش وزن باشد. یلاپیا از جمله ماهیانی است که بخوبی فیله می‌شود و گوشتش تیغ ندارد. وجود استخوان یا همان تیغ در لابه‌لای گوشت برخی ماهیان موجب شده​ گروهی از مصرف‌کنندگان علاقه کمتری به مصرف ماهی نشان دهند؛ بویژه در نواحی غیرساحلی که ماهی به‌صورت سنتی سهم کمتری در سبد غذایی مردم دارد، این موضوع در کنار بو ​و​طعم خاص گوشت ماهی به ذائقه همگان خوشایند نیست.

بهترین خواص از تیلاپیا

بعد از ماهی کپور ، دومین ماهی پرمصرف در جهان است. این ماهی درحال حاضر در 135 کشور جهان تولید می شود که کشورهای همسایه ایران بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر از آن جمله هستند. رشد و تکثیر سریع این ماهی به همراه قیمت ارزان برای پروش آن، از خواص ماهی تیلاپیا برای گسترش آن در صنعت شیلات است. همچنین این ماهی نیز همانند سایر ماهی ها دارای ارزش غذایی و خواص درمانی متعدد برای مصرف کنندگان است. گوشت ماهی تیلاپیا دارای مقدار مناسب پروتئین، کاروتنوئیدها، و نسبت مطلوب اسیدهای چرب غیراشباع است. این ماهی سرشار از اسید چرب امگا3 بوده، کمک به عملکرد غده تیروئید، حفظ سلامت قلب و مغز، پیشگیری و درمان افسردگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی از خواص ماهی تیلاپیا است.

تغذیه سالم‌تر

غذاهای حاصل از آبزیان علاوه بر تامین پروتئین‌های مورد نیاز بدن، دارای بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه ویتامین 12 B هستند. بدیهی است اگر این غذاها توأم با سبزی‌ها مصرف شوند، ارزش آنها به مراتب بیشتر خواهد بود.در بسیاری از جوامع نصف مرگ و میرها در اثر  تجمع کلسترول و ایجاد رسوب در عروق خونی است که سبب مسدود شدن رگ‌های تغذیه‌کننده قلب و در نتیجه حملات قلبی و مغزی می‌شود.میزان چربی موجود در ماهی‌ها و سایر آبزیان در مقایسه با گوشت قرمز بسیار کمتر است. بیشتر ماهی‌ها کمتر از 5 درصد چربی دارند. فقط چربی گوشت مرغ بدون پوست مانند ماهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *