مزایای پروژه پرورش ماهیان خاویاری

ماهیان خاویاری


  پس از سالها تمرین تولید، ثابت شده است که ماهیان خاویاری به عنوان یک گونه پرورش یافته دارای مزایای زیر است:

  1. رشد سریع و چرخه تغذیه کوتاه. در آن سال، بچه ماهی (مشخصات 50 گرم در دم) در شرایط دمای آب 18-22 درجه سانتیگراد، پس از 6 ماه پرورش می تواند به میانگین وزن دم بیش از 0.6 کیلوگرم برسد. پس از 2 سال کشت برکه، وزن دم می تواند به 1.5 تا 2.5 کیلوگرم برسد، کشت در قفس به مدت 2 سال، وزن دم می تواند به 2 تا 3 کیلوگرم برسد.

  2. سازگاری قوی با محیط (هم شمال و هم جنوب قابل کشت است). برای آبزی پروری در آب های مختلف مناسب است، ماهیان خاویاری را می توان در حوضچه های سیمان سرپوشیده یا استخرها پرورش داد، همچنین می تواند در قفس، آغل و توری در سطوح و مخازن بزرگ آب چرای کند.

  3. رژیم غذایی قابل تغییر است. اکثریت قریب به اتفاق ماهیان خاویاری از ماهی یا سایر جانوران کفزی تغذیه می کنند.بعد از اهلی شدن مصنوعی، ماهیان خاویاری می توانند از خوراک ترکیبی مصنوعی استفاده کنند که نیاز به پروتئین خام در خوراک 37 تا 52 درصد است.

  4. درجه حرارت گسترده، نمک گسترده. ماهیان خاویاری ماهیان همه جا حاضر هستند. ماهیان خاویاری می توانند در دمای 0 تا 30 درجه سانتیگراد زنده بمانند. ماهیان خاویاری دارای طیف وسیعی از سازگاری با شوری هستند، هم آب شور و هم آب شیرین.

  5. مقاومت قوی در برابر بیماری. از آنجایی که ماهیان خاویاری دارای لایه ای از کوتیکول در سطح بدن هستند، به طور کلی آسیب دیدگی کمی دارند.

  6. گرفتن آسان. ماهیان خاویاری خلق و خوی مطیع دارند و در پریدن خوب نیستند. اگرچه ماهیان خاویاری در کف ساکن هستند، اما میزان صید یک صید بیش از 90 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *