توجیه اقتصادی تکثیر و پرورش تیلاپیا
توجیه اقتصادی تکثیر و پرورش تیلاپیا

چه مقدار خوراک باید برای پرورش 1000 ماهی در بازه زمانی شش ماهه داده شود؟ یا هزینه تغذیه چقدر است.

نمودار خوراک برای 1000 ماهی تیلاپیا: برای موفقیت در پرورش ماهی ، ماهی باید از آب با کیفیت ، هوادهی خوب و غذای غنی از پروتئین برخوردار باشد. ماهی ها معمولاً از خوراک پلت خریداری شده از بازار تغذیه می کنند. در عوض ، کسانی هستند که غذای ماهی خود را در خانه تهیه می کنند. علاوه بر این ، آزولا و سایر سبزیجات برگ دار نیز می توانند به ماهی ها تغذیه شوند. حالا اجازه دهید نگاهی به آنچه دوست ما پرسیده است بیاندازیم.

نمودار خوراک برای 1000 ماهی تیلاپیا:

هنگام خرید خوراک ماهی از بازار به نکاتی توجه کنید.

  1. اندازه خوراک ماهی

غذای ماهی باید با توجه به اندازه ماهی انتخاب شود. اندازه خوراک ماهی از 0.5 میلی متر تا 4 میلی متر امروزه در بازار موجود است. ما می توانیم از نمودار خوراک ماهی ببینیم و اندازه خوراک را با توجه به اندازه ماهی ها انتخاب کنیم.

  1. پروتئین موجود در خوراک ماهی

هنگام انتخاب خوراک ماهی ، مقدار پروتئین موجود در آن باید در نظر گرفته شود. رژیم غذایی سرشار از پروتئین باید به ماهیان خردسال داده شود. با رشد ماهیان ، میزان پروتئین مصرفی آنها کاهش می یابد. غذاهای دارای پروتئین بالا گران تر هستند.

خوراک با اندازه 0.8 میلی متر حاوی 38 درصد پروتئین است. خوراک اندازه 1.2 و 1.8 میلی متر حاوی 32 درصد و خوراک ماهی 3 میلی متر و 4 میلی متر تنها 24 درصد پروتئین دارد.

  1. میانگین توده بدن ماهی.

وزن ماهی میزان خوراکی که باید به ماهی داده شود را تعیین می کند. میانگین جرم بدن ماهی ، وزن متوسط ​​ماهی در حال رشد در حوضچه ماهی است. برای درک این موضوع می توانید 10 یا 20 ماهی از حوضچه ماهی بگیرید و وزن متوسط ​​آن را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر 10 ماهی که صید می کنیم یک کیلوگرم وزن داشته باشند ، متوسط ​​وزن بدن آن 100 گرم است.

  1. قیمت خوراک ماهی

اخیراً قیمت خوراک ماهی افزایش چشمگیری داشته است. ماهی های مزرعه ما با خوراک شرکتی به نام هیدروفارم تغذیه می شوند . قیمت خوراک ماهی بستگی به اندازه خوراک و همچنین میزان پروتئین موجود در آن دارد.

نمودار تغذیه برای 1000 ماهی .

این نمودار خوراک 1000 ماهی است که نشان دهنده خوراک مورد نیاز برای پرورش هزار ماهی در روش پرورش ماهی است. از این نمودار خوراک می توان برای تغذیه ماهیان پرورش یافته در حوضچه های طبیعی ، Aquaponics و حوضچه های مسطح استفاده کرد. 

اما پرورش ماهی Biofloc لازم نیست از این نمودار پیروی کند. برای درک این نمودار خوراک ، باید در مورد میانگین جرم بدن ، میزان پروتئین خوراک و اندازه گلوله بدانید. این نمودار تغذیه ماهی تیلاپیا ی نیل است. با این حال ، همین را می توان در مورد ماهیانی مانند رد و موزامبیکس  نیز گفت .

نمودار تغذیه برای 1000 ماهی .

نمودار خوراک برای 1000 ماهی تیلاپیا:

نمونه نمودار خوراک برای 1000 ماهی

بیایید دوباره ببینیم ، اگر میانگین جرم بدن بچه ماهی در هفته اول نیم گرم باشد ، باید 100 گرم خوراک به هزار ماهی بچه داده شود. این مقدار کل خوراکی است که باید در روز داده شود. اگر دو بار در روز می دهید ، می توانید هر کدام 50 گرم دو بار در روز بدهید. اگر در چهار دوز داده شود ، 25 گرم می تواند در چهار دوز داده شود. در این زمان اندازه ماهی باید 0.8 میلی متر با 38 درصد پروتئین باشد.

به طور مشابه ، برای هر مرحله رشد یا اندازه ماهی ، دانستن میزان پروتئین موجود در خوراک و اندازه خوراکی که باید داده شود مهم است.

در ابتدا خوراک حدود 20 درصد وزن ماهی است اما با رشد ماهی می توان درصد تغذیه را کاهش داد. هنگامی که ماهیان به پنج تا شش ماه رشد می رسانند ، یک درصد خوراک کافی است.

این نمودار تغذیه بسیار ساده است و هرکسی می تواند بفهمد چه مقدار غذا باید به ماهی داده شود. برای تغذیه هزار ماهی به مدت شش ماه حدود 450 کیلوگرم غذا نیاز است. با توجه به قیمت خوراکی که خریداری می کنیم ، خوراک حدود 11000 تومان به هزار ماهی به مدت شش ماه داده می شود. صبح ها و شب ها ماهی را تغذیه می کنیم. 

در زمان های دیگر آزولا یا سایر سبزیجات برگ دار نیز داده می شود. بنابراین ، ما تنها 75 درصد آنچه در این نمودار خوراک آمده است را تغذیه می کنیم. 25 درصد باقی مانده توسط دیگر گونه های برگ و آزولا تأمین می شود.

من نمی گویم که این یک نمودار تغذیه است که باید دقیقاً رعایت شود. این نمودار با استفاده از اطلاعات آموزش ارائه شده توسط گروه شیلات هیدروفارم ایجاد شده است.

اگر اطلاعات خود را در مورد نحوه و میزان تغذیه هر یک از ماهیان زیر این پست بیان کنید ، همه از آن سود خواهند برد. شبهات و نظرات شما در زیر قابل ذکر است. اگر این نوشته را دوست دارید ، فراموش نکنید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارید .

برای خرید بچه ماهی جهت پرواربندی با شماره 09023408496 تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما می توانید باشماره بالا تماس بگیرید .

عزیزان توجه بفرمایید که این منبع برای خوراک استاندارد تعریف شده ممکن است با خوراکهای دیگر که به صورت دستی درست می کنید یا از شرکتها خریداری میکنید ضریب تبدیل متفاوتی داشته باشد و محاسبات اشتباه شود .

شماره تماس
شماره تماس

برای حمایت از سایت نیازمندیهای ماهیگیران ایران آمودریا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *