آموزش پرورش سوپر میلورم (Superworms)

فهرست مطالب

  1. فراهم آوردن محل سکونت
    1. یک ظرف انتخاب کنید
    2. تهویه ایجاد کنید
    3. افزودن بستر
  2. مراقبت از سوپر میلورم ها
    1. دمای مناسب برای پرورش سوپر میلورم ها
    2. میوه ها و سبزیجات را به عنوان غذا برای پرورش سوپر میلورم ها استفاده کنید
    3. غذا دادن سوپر میلورم ها در شب ها
    4. دور کردن آب از محیط پرورش سوپرمیلورم ها
    5. قبل از آنکه از سوپر میلورم ها برای تغذیه خزندگان استفاده کنید روده آن ها را پر از غذا کنید
  3. تکثیر سوپر میلورم ها
  4. جداسازی لاروها
    1. زمانی که سوپر میلورم ها به آخرین سایز رشد خود رسیده اند آن ها را جدا کنید
    2. یک ظرف برای نگهداری سوسک های مولد تهیه کنید
    3. انتقال سوسک های تازه متولد شده به داخل ظرف تکثیر
    4. غذا دادن روزانه به سوسک ها

سوپر میلورم ها (Superworms) لاروهای بزرگ سوسک (تاریکی) هستند که می توانند به عنوان غذای خزندگان استفاده شوند. برخلاف میلورم های غول پیکر ( giant mealworms) که توسط هورمون ها رشد کرده اند، سوپر میلورم ها به طور طبیعی رشد می کنند.  اگر شما از خزندگان بزرگ به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کندی، ممکن است علاقه مند به پرورش سوپر میلورم ها در خانه داشته باشید. شما می توانید سوپر میلورم را از فروشگاه های آنلاین خرید کنید. برای پرورش سوپر میلورم ها تنها به یک ظرف پلاستیکی و غذا نیاز دارید. در صورتی که می خواهید خود سوپر میلورم ها را پرورش دهید، که مقرون به صرفه است، می توانید اجازه دهید سوپر میلورم ها در ظروف کوچکی که جهت مجزاسازی استفاده شده است به سوسک تبدیل شوند. شما می توانید سوسک ها را به یک ظرف پرورش منتقل کنید تا سوپر میلورم های بیشتری تولید کنید.

فراهم آوردن محل سکونت

یک ظرف انتخاب کنید

یک ظرف پلاستیکی می تواند برای سوپر میلورم ها به خوبی کار کند. همچنین می توانید از آکواریوم برای پرورش سوپر میلورم ها استفاده کنید. این ظرف باید به اندازه کافی بزرگ باشد که لبه بالایی آن تا بستر حداقل 3 اینچ فاصله داشته باشد.

تهویه ایجاد کنید

سوپر میلورم ها برای بقاء نیاز به تهویه دارند. در صورتی که از درب برای ظرف نگهداری استفاده می کنید باید بر روی درب سوراخ هایی را برای ورود هوا به داخل ظرف ایجاد کنید.

افزودن بستر

بستر به موادی گفته می شوند که در کف ظرف یا آکواریوم قرار می دهید. بستر علاوه بر محل قرار گیری سوپر میلورم ها به عنوان غذا نیز استفاده می شود. سبوس، سبوس گندم یا جو پرک بستر مناسب برای پرورش سوپر میلورم هاست. این بسترها بدون صدمه زدن به کرم ها قدری رطوبت را نگه می دارند.

مراقبت از سوپر میلورم ها

دمای مناسب برای پرورش سوپر میلورم ها

هرگز سوپر میلورم ها را در فریزر قرار ندهید در غیر اینصورت آن ها کشته خواهند. دمای 21 الی 27 درجه برای پرورش سوپر میلورم ها مناسب است.

میوه ها و سبزیجات را به عنوان غذا برای پرورش سوپر میلورم ها استفاده کنید

سوپر میلورم ها از میوه ها و سبزیجات تغذیه می کنند. شما می توانید این مواد را در آشپزخانه خود پیدا کنید. یک سوپر میلورم نیاید در معرض آب قرار گیرد. برای تامین رطوبت می توانید از سیب زمینی، قطعات سیب درختی، هویج و سبزیجات تازه استفاده کنید. این سبزیجات می توانند رطوبت کافی برای سوپر میلورم ها را قراهم آورند.

غذا دادن سوپر میلورم ها در شب ها

سوپر میلورم ها در طبیعت شب رو هستند. بنابراین اغلب در هنگام شب غذا می خورند. آن ها بسیار شکمو هستند و اگر در زمان مناسب به آن ها غذا بدهید خیلی سریع آن را تمام خواهند کرد.

دور کردن آب از محیط پرورش سوپرمیلورم ها

برخلاف دیگر حشرات، شما نباید ظرف سوپر میلورم ها را خیس کنید یا داخل آن آب بریزید. سوپر میلورم ها هرگز نباید در معرض مستقیم آب قرار گیرند.

قبل از آنکه از سوپر میلورم ها برای تغذیه خزندگان استفاده کنید روده آن ها را پر از غذا کنید

به منظور فراهم آوردن مواد مغذی صحیح برای خزندگانتان، شما نیاز دارید بارگزاری مواد غذایی در روده کرم را انجام دهید. شما می توانید رژیم غذایی آماده را از بازار و پرنده فروشی ها خریداری کنید. این رژیم غذایی سرشار از کلسیم است و فسفر آن کم است. سعی کنید سوپر میلورم به مدت 24 الی 48 ساعت در معرض رژیم غذایی مناسب برای خزنده باشد.

تکثیر سوپر میلورم ها

جداسازی لاروها

شما ممکن است بخواهید بعضی از لاروها به سوسک تبدیل شوند. سوسک ها می توانند زاد و ولد کنند و سوپر میلورم های بیشتری برای شما تولید کنند. اگر خزنده ای دارید که سوپر میلورم می خورد، این عمل می تواند برای شما مقرون به صرفه تر باشد. برای تکثر سوپر میلورم ها ابتدا مجزاسازی لاروها را انجام دهید.

زمانی که سوپر میلورم ها به آخرین سایز رشد خود رسیده اند آن ها را جدا کنید

مرحله دوم زندگی سوپر میلورم ها مرحله شفیرگی است. این مرحله درون ظرف جداسازی شده حدود 10 روز به طول می انجامد تا لارو سوپر میلورم به شفیره تبدیل شود. در مرحله شفیرگی، سوپر میلورم ها خمیده خواهند شد و به شکل حرف C در می آیند.

یک ظرف برای نگهداری سوسک های مولد تهیه کنید

در زمانی که منتظر هستید شفیره ها تبدیل به مولد شوند یک ظرف برای نگهداری سوسک ها تهیه کنید. این ظرف به عنوان ظرف زاد و ولد مولد ها استفاده خواهد شد.

انتقال سوسک های تازه متولد شده به داخل ظرف تکثیر

شفیره ها را به صورت روزانه بررسی کنید و سوسک ها تازه متولد شده را به داخل ظرف تکثیر اضافه کنید. مولد ها در این ظرف تا زمان مرگ خود به زاد و ولد مشغول خواهند بود.

غذا دادن روزانه به سوسک ها

سوسک های بالغ باید مانند لاروهای سوپر میلورم به صورت روزانه غذای تازه بخورند. در صورتی که سوسک ها به خوبی تغذیه نشوند تخم های خود را به عنوان غذا خواهند خورد.

منبع:

How to Care for Superworms

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *