پرورش ماهیان خاویاری


  ماهیان خاویاری دارای مزایای سازگاری قوی، دمای وسیع، رشد سریع، مقاومت قوی در برابر بیماری، ارزش اقتصادی بالا و تسلط بر تکنولوژی پرورش آسان است. همچنین می‌توان آن را به صورت تک‌پروره یا در حوضچه‌های خاکی پرورش داد و همچنین می‌توان آن را در انبارها ذخیره کرد. دریاچه ها و مخازن، یا در قفس و حصار. بنابراین، آبزی پروری ماهیان خاویاری چشم انداز توسعه نسبتاً گسترده ای دارد.

  1. کشت بذر

  در کشت مصنوعی نهال ماهیان خاویاری عمدتاً از استخرهای دایره ای شکل استفاده می شود که لازم است دیواره استخرها صاف باشد و امکاناتی مانند سایه اندازی روی استخرها تعبیه شود. دمای آب باید در 26-18 درجه سانتیگراد نگه داشته شود، محتوای اکسیژن محلول باید بالاتر از 6 میلی گرم در لیتر، مقدار pH باید 7-8 باشد و سرعت جریان آب نباید بیشتر از 0.1 متر بر ثانیه باشد. تراکم لاروها 25000 تا 35000 در هر متر مکعب است و با بزرگ شدن بچه ماهی ها باید استخرها را به موقع تقسیم کرد. از آب.

  2. پرورش ماهی بالغ

  ماهیان خاویاری بالغ را می‌توان در حوضچه‌ها یا در سطوح بزرگ آب یا در قفس‌ها و آغل‌ها کشت داد، اما آبزی پروری با جریان میکرو بهترین است. میزان پروتئین طعمه 32 تا 36 درصد است و برای از بین بردن بیماری ها و آفات حشرات باید به طور منظم تغذیه شود.کیفیت آب باید در زمان های معمولی تازه نگه داشته شود. ماهیان خاویاری پرورشی در قفس باید قفس را در آب هایی با کیفیت آب خوب، بدون آلودگی، تحت تاثیر بادهای شدید و عمق آب بیش از 3 متر انتخاب کنند.

  بچه ماهی باید حداقل 2 تا 3 ماهه باشد و تنها زمانی می تواند رها شود که بتواند به طور فعال تغذیه کند و از شکارچیان دوری کند. با بزرگ شدن ماهی، تراکم باید به موقع تنظیم شود. به طور عمده با طعمه حیوانات تازه و طعمه مصنوعی تغذیه می شود. ماهیان خاویاری معمولاً پس از 2 سال پرورش می توانند به مشخصات تجاری دست پیدا کنند، اما در زمستان نیاز به زمستان گذرانی دارند. زمستان گذرانی دو راه دارد: یکی این که وقتی دمای آب به 16 درجه سانتی گراد می رسد، ماهیان خاویاری در قفس برای زمستان گذرانی طبق مشخصات به داخل حوضچه سیمانی سرپوشیده منتقل می شود؛ دوم اینکه قفس را می پوشانیم و آن را به پایین فرو می بریم. 1 متر از سطح آب. زمستان گذرانی.زمستان گذرانی ماهیان خاویاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *