پرورش ماهی تیلاپیا

شایعات درباره مضر بودن مصرف این ماهی، مطلقا صحیح نیست. جنس تیلاپیا از اعضای خانواده سیکلید واز راسته سوف ماهیان است که دارای بدنی مستطیلی شکل بافلس های ریز هستند

مهمترین مزایای ماهی تیلاپیا، رشد سریع، مقاومت بالا در برابر طیف وسیعی از شرایط زیست محیطی، مقاومت نسبت به بیماری ها، تحمل بالا در برابر کیفیت پایین آب و تغذیه از مواد غذایی کم ارزش است.

پرورش ماهی تیلاپیا

بیشترین خرید آموزش پرورش تیلاپیا به ترتیب از شهر های : کرمان، اهواز ، یزد، مشهد می باشد . با توجه به این آمار می توان فهمید علاقه مندان در شهر های گرمسیری به پرورش تیلاپیا بیشتر است که با توجه به گرمابی بودن این ماهی امری طبیعی می باشد. شهریور،   پایان دوره پرورش ماهی های گرمابی از جمله تیلاپیا است و خرید بچه ماهی و پرورش آن در این فصل چیزی جز اتلاف وقت و هزینه نخواهد داشت زیرا رشد بهینه این ماهی در دمای ۲۷ تا ۳۰ درجه می باشد و از آنجا که دمای هوا روبه کاهش می باشد تامین این دما دشوار خواهد بود.

تولید این ماهی، آب کمی نیاز دارد و این موضوع برای اقتصاد کشاورزی ایران که با چالش آب روبرو است، امکان پرورش ان را در مناطق مرکزی و کویری می دهد. اگر ساکن مناطق نزدیک خراسان جنوبی هستید، پرورش ماهی تیلا پیلا، سود خوبی داشته و ظرفیت های اقلیمی نیز اجازه می دهد.

چرا که ماهی تیلا پیلا در آب های شور و لب شور که در خراسان جنوبی وجود دارد، قابلیت تولید انبوه دارد. ماهی تیلا پیلا، با صرفه ترین آبزی قابل پرورش در مناطق کویری ایران است. واردات ماهی تیلا پیلا از اسفند ۹۶ قطع شد.

ماهی تیلاپیا نژاد رد
ماهی تیلاپیا نژاد رد

این ماهی قدرت رشد خوبی رادر انواع مختلف سیستم های پرورشی مانند استخر خاکی. تانک های بتونی و قفس ازخود نشان میدهد. با توجه به روند کاهشی دما در نیمه دوم سال، چند نشانه تاثیر سرما روی ماهی تیلاپیا، تغذیه نکردن ماهی و یا اشتهای کم نسبت به گذشته، کم شدن فعالیت کلی ماهی ها، رفتن به کف استخر یا تانک و ترسو شدن ماهی و ضعیف شدن ماهی ها و مرگ تدریجی آنها در دمای زیر ۸ درجه است. بچه ماهی ها نسبت به ماهی های بالغ حساس تر و مقاومت کمتری دارند.

مزیت های تیلاپیا

تانک آکواپونیک مخصوص رشد ابزیان
تانک آکواپونیک مخصوص رشد ابزیان

بچه ماهی های تیلاپیا بر اثر کم شدن دمای آب استخر تلف می شود. حداقل دمای آب برای تغذیه ماهی حدود بیست درجه است.

تانک آکواپونیک  ابزیان
تانک آکواپونیک ابزیان

محاسبه سود تخمینی پرورش ماهی تیلاپیا

اگر مجموعه حجم آب استخری، ۲۰۰ متر مکعب باشد و تزریق اکسیژن خالص نیر صورت بگیرد و قصد پرورش نژاد «نیل» داشته باشیم و نه «رد».، پروار ماهی تیلا پیلا تا وزن ۵۰۰ گرم، شرایط زیر را در پی خواهد داشت.

شماره تماس
شماره تماس
تیلاپیلا نژاد نیل
تیلاپیلا نژاد نیل
نکات خرید بچه ماهی تیلاپیا
نکات خرید بچه ماهی تیلاپیا

حمایت از سایت آمودریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *