آشنایی با مرغ و خروس ابریشمی کوپال

از بین انواع نژاد مرغ و خروس زینتی، مرغ ابریشمی یکی از محبوب ترین نژاد ها می باشد. طوری که به این نژاد لقب بچه گربه در دنیای مرغ ها داده اند. پر از پر های مو مانند و خلق و خوی شیرین. مرغ های ابریشمی انقدر مادران خوبی هستند که حتی مشاهده شده از جوجه های دیگر پرنده ها به خوبی مراقب کرده اند. مرغ و خروس نژاد ابریشمی بسیار آرام و اخلاق ملایمی دارند و اگر با دیگر نژاد ها پرورش داده شود مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. نژاد ابریشمی دوست خوبی برای کودکان است. آنها خوب پرواز نمی کنند و از محصور بودن بدشان نمی آید. آنها گرما و سرما را تحمل می کنند اما بهترین دما برای پرورش ابریشمی بالغ حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است.

آشنایی با مرغ و خروس ابریشمی کوپال
آشنایی با مرغ و خروس ابریشمی کوپال

مشخصات ظاهری مرغ و خروس ابریشمی

بدن مرغ و خروس ابریشمی دارای پر های نرم و خز مانند است. گوشت بدن این نژاد سیاه رنگ است و دارای پنج انگشت در پا می باشد. رنگ لاله های گوش این نژاد آبی رنگ است که به اصطلاح به آنها گوش آبی نیز گفته می شود.

مرغ و خروس ابریشمی رنگ های مختلفی دارند. رنگ هایی مانند سفید، سیاه، خاکستری و آبی. که حاصل جفت زدن ابریشمی با رنگ های مختلف جوجه هایی می شود که ترکیبی از این رنگ ها دارند. نژاد ابریشمی دارای کاکل می باشد و انواع ریش دارد و بدون ریش در این نژاد وجود دارد.

مرغ و خروس ابریشمی در بازار در دو تیپ ابریشمی فرانسوی (با تاج و گوشواره به رنگ کبود) و ابریشمی آمریکایی (با تاج و گوشواره به رنگ سرخ) موجود است که البته نوع مرغ و خروس ابریشمی فرانسوی از اقبال و محبوبیت و اصالت بیشتری برخوردار است.

تخم گذاری مرغ ابریشمی

مرغ ابریشمی به طور میانگین هفته ای ۳ تخم می گذارد. اندازه تخم مرغ ابریشمی کوچک و رنگ کرمی است. آنها تمایل زیادی به کرچ شدن دارند و به همین دلیل تقریبا سالانه ۱۰۰ تخم می گذارند.

وزن استاندارد مرغ و خروس ابریشمی

وزن استاندارد این نژاد در کشور های مختلف متفاوت است.

در استاندارد آمریکا وزن خروس ابریشمی ۳۶ اونس (۱ کیلوگرم) و مرغ ۳۲ اونس (۹۰۷ گرم) تعیین شده است.

استاندارد استرالیا و انگلیس برای ابریشمی دارای وزن کمتری است. در استرالیا ، وزن استاندارد ۶۸۰ گرم برای خروس و ۵۷۰ گرم برای مرغ است. وزن استاندارد ابریشمی در انگلیس برای خروس ۶۰۰ گرم و برای مرغ ۵۰۰ گرم است.

مرغ ابریشمی££

بلوغ

سن بلوغ در حدود ۵ تا ۶ ماهگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *