دسترسی آزادمقاله
اثرات گندم آلوده به مایکوتوکسین های فوزاریوم بر عملکرد رشد و شاخص های سلامت منتخب ماهی تیلاپیا قرمز ( Oreochromis niloticus × ​​O. mossambicus )
توسط سیریپورن تولا1 ،Dominique P. Bureau2 ،جیمی ام. هوفت2 ،فردریک دبلیو اچ بیمیش3 ،مایکل سولیوک4ORCID ،رودولف کرسکا4ORCID ،پدرو انکارناسائو5 وراکپونگ پتکام 1،*
1
گروه شیلات، دانشکده کشاورزی، دانشگاه Khon Kaen، Khon Kaen 40002، تایلند
2
آزمایشگاه تحقیقاتی تغذیه ماهی UG/OMNR، گروه علوم دامی و طیور، دانشگاه گوئلف، گوئلف، ON N1G 2W1، کانادا
3
علوم محیطی، دانشکده علوم، دانشگاه بورافا، بانگسان، چونبوری 20131، تایلند
4
گروه IFA-Tulln، دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی، وین (BOKU)، خیابان Konrad-Lorenz. 20, Tulln 3430, اتریش
5
Biomin Singapore Pte. Ltd., 3791 Jalan Bukit Merah, #08-08, E-Centre@Redhill , سنگاپور 159471, سنگاپور
*
نویسنده ای که مسئول است باید ذکر شود.
ویراستار آکادمیک: Sven Dänicke
Toxins 2015 , 7 (6), 1929-1944; https://doi.org/10.3390/toxins7061929
دریافت: 22 دسامبر 2014 / بازبینی شده: 16 مه 2015 / پذیرش: 20 مه 2015 / تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1394
(این مقاله متعلق به مجموعه سموم فوزاریوم – مربوط به سلامت انسان و حیوانات است )
PDF را دانلود کنید شکل را مرور کنید صادرات استناد
خلاصه
یک آزمایش تغذیه 8 هفته ای برای بررسی اثرات گندم آلوده به مایکوتوکسین های فوزاریوم (دئوکسی نیوالنول، DON 41 mg/kg – 1 ) بر عملکرد رشد و شاخص های سلامت انتخاب شده ماهی تیلاپیا قرمز انجام شد ( Oreochromis niloticus × O. mossambicus ؛ وزن اولیه = O. mossambicus ; 4.3 گرم در ماهی). پنج رژیم غذایی آزمایشی با جایگزینی گندم تمیز با گندم آلوده به طور طبیعی فرموله شد که منجر به سطوح درجه بندی شده DON و زرالنون (ZEN) شد (رژیم غذایی 1 0.07/0.01، رژیم 2 0.31/0.09، رژیم 3 0.50/0.21، رژیم غذایی 4.39. رژیم 5 1.15/0.98 mg·kg – 1 ). گروه‌های 50 تایی ماهی به‌طور تصادفی به هر 20 آکواریوم تقسیم شدند و به مدت هشت هفته تا حد سیری تغذیه شدند. نرخ رشد، مصرف خوراک و راندمان خوراک ماهی‌های تغذیه شده با جیره‌های آزمایشی با افزایش سطوح مایکوتوکسین‌های فوزاریوم به صورت خطی کاهش یافت ( ۰۵/۰ > P ). اگرچه افسردگی رشد با تغذیه رژیم‌های غذایی آلوده به مایکوتوکسین‌های فوزاریوم ، به‌ویژه DON مرتبط بود، هیچ پارامتر بیوشیمیایی و هیستوپاتولوژیک اندازه‌گیری‌شده در خون و کبد تحت تأثیر غلظت مایکوتوکسین فوزاریوم در جیره‌ها به نظر نمی‌رسد ( 05/0p >). اگرچه شواهد واضحی از سمیت آشکار DON برای تیلاپیا قرمز وجود نداشت، توصیه می‌شود که مواد تشکیل دهنده خوراک باید از نظر فوزاریوم غربالگری شوند. آلودگی مایکوتوکسین برای اطمینان از عملکرد بهینه رشد.
کلمات کلیدی: مایکوتوکسین ؛ دئوکسی نیوالنول ؛ مایکوتوکسین های فوزاریوم ؛ تیلاپیا قرمز ؛ عملکرد رشد

  1. معرفی
    خوراک بیش از 60 درصد هزینه های عملیاتی در آبزی پروری را نشان می دهد [ 1 ]. تلاش برای کاهش هزینه خوراک منجر به کاهش سطح پودر ماهی پرهزینه و افزایش سطوح ترکیبات گیاهی در خوراک اکثر گونه های ماهی شده است [ 2 و 3 ]. خوراک تیلاپیا و سایر گونه های ماهی همه چیزخوار در حال حاضر به گونه ای فرموله شده است که حاوی سطوح بالایی از مواد غذایی گیاهی باشد. چندین بررسی آلودگی وسیع مایکوتوکسین هر دو خوراک گیاهی را پیدا کرده است [ 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ]. در نتیجه، ماهی ها در معرض خطر بالایی برای قرار گرفتن در معرض خوراکی هستند که ممکن است حاوی سطوح قابل توجهی از مایکوتوکسین ها باشد و این ممکن است به طور بالقوه منجر به خسارات اقتصادی قابل توجهی شود.8 ، 9 ، 10 ].
    مایکوتوکسین ها متابولیت های سمی ثانویه ای هستند که توسط قارچ های رشته ای مانند قارچ های آسپرژیلوس ، پنی سیلیوم و فوزاریوم تولید می شوند. اگرچه مایکوتوکسین‌های متعددی معمولاً در خوراک و خوراک یافت می‌شوند، برخی از سموم از جمله آفلاتوکسین B1 (AFB1)، زئارالنون (ZEN)، دئوکسی نیوالنول (DON)، فومونیزین B1 (FB1) و اکراتوکسین A (OTA) به دلیل وجودشان بیشترین توجه علمی را به خود جلب می‌کنند. اثرات نامطلوب سمی بالقوه بر سلامت حیوانات [ 4 ، 5 ، 7 ]. آلودگی مایکوتوکسین تا حد زیادی به شرایط دما و رطوبت بستگی دارد و ممکن است در مراحل مختلف تولید (مثلاً در مزرعه، هنگام برداشت، حمل و نقل یا ذخیره سازی) رخ دهد [ 9 ، 11 ].مایکوتوکسین های فوزاریوم ، به ویژه DON، ZEN، و FB1، همه جا در غلات غلات در سراسر جهان وجود دارند [ 7 ، 8 ، 12 ]. شیوع این مایکوتوکسین ها در مناطق مختلف جغرافیایی بر اساس برنامه بررسی مایکوتوکسین بین سال های 2012 و 2013 در اروپای مرکزی، شمال اروپا، شمال آسیا، آفریقا و آفریقای جنوبی یافت شد [ 13 ]. قابل ذکر است، در یک بررسی سالانه اخیر، 50٪ تا 65٪ از نمونه ها حاوی غلظت DON در محدوده 0.3 تا 1.7 mg/kg – 1 بسته به نوع کالا و منطقه جغرافیایی مبدا شناسایی شدند [ 14 ].
    DON مایکوتوکسین‌های تریکوتسن است که عمدتاً توسط Fusarium graminearum و F. culmorum تولید می‌شود که اغلب در خوراک‌ها و مواد غذایی یافت می‌شود [ 5 ، 7 ]. این ماده به عنوان یک مهارکننده قوی سنتز پروتئین از طریق اتصال به زیر واحد ریبوزومی 60S و تداخل با فعالیت پپتیدیل ترانسفراز عمل می کند. پیوند دوگانه 9،10 و اپوکسید C-12،13 در مهار سنتز پروتئین در طول مراحل افزایش طول و خاتمه نقش دارند [ 15 ، 16]]. DON باعث اثرات مضر در حیوانات می شود. علائم بالینی سمیت حاد (به عنوان مثال، استفراغ و اسهال) و علائم سمیت مزمن و مزمن به عنوان مثال، کاهش سرعت رشد، مصرف خوراک، راندمان خوراک و تغییرات هیستوپاتولوژیک در اندام های حیوانات در معرض DON گزارش شده است [ 17 ، 18 ] . تأثیر بر فعالیت سروتونرژیک یکی از مکانیسم های عمل است که به ترتیب پس از قرار گرفتن در معرض سطوح بالا و پایین DON منجر به استفراغ و امتناع از غذا می شود [ 19 ، 20 ]. همچنین اعتقاد بر این است که سرکوب سیستم ایمنی که منجر به کاهش مقاومت بیماری می شود با DON مرتبط است [ 21 و 22 ].
    اثرات DON بر روی حیوانات بسته به وضعیت تغذیه و سلامت حیوانات قبل از قرار گرفتن در معرض، شرایط محیطی، و اشکال DON (به عنوان مثال، اشکال خالص و طبیعی) و همچنین دوز و مدت قرار گرفتن در معرض متفاوت است [ 23 ، 24 ]. خوک ها به عنوان حساس ترین گونه های جانوری به DON در نظر گرفته می شوند. غلظت‌های کمتر از 1 تا 2 mg/kg -1 باعث کاهش رشد و مصرف خوراک پس از قرار گرفتن در معرض خوراکی شد. خوک ها هنگام تغذیه با جیره های حاوی 12 و 20 میلی گرم DON kg -1 ، امتناع از غذا و استفراغ را نشان می دهند [ 25 ، 26 ]. در مقابل، عملکرد رشد طیور و نشخوارکنندگان به طور قابل توجهی تحت تأثیر مصرف جیره های حاوی 9.7 و 8.5 میلی گرم DON کیلوگرم قرار نگرفت.-1 ، به ترتیب [ 27 ، 28 ]. فقط تعداد کمی از مطالعات اثرات نامطلوب DON رژیم غذایی را بر روی گونه های آبزی گزارش کرده اند، به عنوان مثال، قزل آلای رنگین کمان ( Oncorhynchus mykiss ) و گربه ماهی کانالی ( Ictalurus punctatus ) [ 24 ، 29 ]. کاهش قابل توجهی در رشد، بازده خوراک و مصرف خوراک در قزل آلای رنگین کمان جیره غذایی شامل ذرت مصنوعی با سطوح درجه بندی از DON از 1 تا 12.9 میلی گرم · کیلوگرم آلوده مشاهده شد -1 به مدت هشت هفته [ 29 ]. اخیراً، هوفت و همکاران. [ 24 ] نشان داد که قزل آلای رنگین کمان به سطوح پایین DON (<1 mg·kg -1 ) بسیار حساس است.). این نویسندگان کاهش های خطی یا درجه دوم قابل توجهی را در افزایش وزن، مصرف خوراک، راندمان خوراک، نیتروژن حفظ شده، انرژی بازیافت شده، راندمان حفظ انرژی و کارایی حفظ نیتروژن در جیره های تغذیه شده با ماهی قزل آلای رنگین کمان حاوی سطوح پایین DON در محدوده 0.3 تا 2.6 mg/kg مشاهده کردند . 1 از ذرت آلوده به طور طبیعی. علاوه بر این، کبد قزل آلای رنگین کمان تغذیه شده با رژیم غذایی DON، نفوذ چربی و پیکنوز و کاریولیز در سلول‌های کبدی مشاهده شد [ 24 ]. در مقابل، گربه ماهی کانالی مقاوم‌تر به نظر می‌رسد، زیرا رژیم‌های غذایی با سطوح بالای DON جیره (10 میلی‌گرم · کیلوگرم -1 ) بر عملکرد تأثیری نمی‌گذارد [ 21 ، 30 ].
    واضح است که اثرات نامطلوب بر عملکرد رشد و تغییرات هیستوپاتولوژیک اندام های مرتبط با تغذیه DON جیره به طور قابل توجهی در بین گونه های ماهی متفاوت است. به‌علاوه، برخی شواهد نشان داده‌اند که چندین متابولیت فوزاریوم همزمان در خوراک‌ها و غلات آلوده به‌طور طبیعی وجود دارند [ 31 ، 32 ، 33 ، 34 ]. با توجه به دانش ما، اثرات تغذیه رژیم غذایی حاوی DON بر تیلاپیا، یک ماهی هیبریدی مهم اقتصادی در آسیای جنوب شرقی [ 1 ]، بررسی نشده است. در مطالعه حاضر، گندم به طور طبیعی با مایکوتوکسین های فوزاریوم (DON 41 mg·kg -1) آلوده شده است.) به عنوان منبع DON برای بررسی اثرات جیره های حاوی سطوح درجه بندی شده DON از گندم آلوده به طور طبیعی بر عملکرد رشد، پارامترهای سلامت انتخاب شده و تغییرات هیستوپاتولوژیک ماهی تیلاپیا قرمز استفاده شد.
  2. نتایج و بحث
    2.1. ترکیب شیمیایی جیره های آزمایشی
    تمام جیره های آزمایشی به گونه ای فرموله شدند که همسانتروژن و هم انرژی بوده و تمام نیازهای غذایی ماهی تیلاپیا را برآورده کنند که توسط NRC [ 35 ] برآورد شده است . تفاوت معنی داری ( 05/0p >) ترکیب تغذیه ای بین جیره ها وجود نداشت.
    2.2. تعیین مایکوتوکسین ها و متابولیت های قارچی در جیره های غذایی
    جایگزینی گندم تمیز با گندم آلوده به طور طبیعی منجر به پنج رژیم غذایی، حاوی سطوح درجه بندی شده DON و ZEN شد. غلظت‌های DON و ZEN با استفاده از کروماتوگرافی مایع – طیف‌سنجی جرمی پشت سر هم (LC-MS/MS) در جیره‌های 1-5 0.07/0.01، 0.31/0.09، 0.50/0.21، 0.92/0.37 و 1.15/0 میلی‌گرم بود. کیلوگرم -1 به ترتیب. در مجموع 50 متابولیت قارچی ثانویه توسط LC-MS/MS تعیین شد. با کمال تعجب، برخی از متابولیت های فوزاریوم ، از جمله aurofusarin (0.01 تا 2.46 mg/kg -1 )، کولمورین (0.20 تا 1.39 mg/kg -1 ) و 15-hydroxyculmorin (0.06 تا 1.83 mg·kg -1 در همه جیره ها) شناسایی شدند. در سطوح بالاتر از DON در این مطالعه.
    وجود همزمان متابولیت های قارچی در مواد غذایی و خوراکی که به طور طبیعی با مایکوتوکسین ها آلوده شده اند در چندین گزارش نشان داده شده است. یافته‌های مطالعه حاضر با گزارش‌های قبلی مطابقت دارد [ 4 ، 5 ، 8 ، 31 ، 32 ، 33 ] که نشان می‌دهد استفاده از غلات آلوده به طور طبیعی با مایکوتوکسین‌های فوزاریوم منجر به تغییرات در غلظت مایکوتوکسین‌های فوزاریوم می‌شود (مانند DON و ZEN). و همچنین در متابولیت های قارچی اجتناب ناپذیر، یعنی متابولیت های فوزاریوم و متابولیت های آلترناریا (مانند آلترناریول، AOH؛ آلترناریول مونومتیل اتر، AME).
    2.3. عملکرد رشد
    عملکرد رشد (به عنوان مثال، افزایش وزن، ضریب رشد واحد حرارتی، مصرف خوراک و بازده خوراک) به صورت خطی با افزایش سطوح متابولیت های فوزاریوم مصرف شده کاهش یافت ( جدول 1 ). برخی شواهد نشان می‌دهند که مصرف ترکیبی از مایکوتوکسین‌ها می‌تواند منجر به اثرات نامطلوب هم‌افزایی/افزودنی بر حیوانات نسبت به یک مایکوتوکسین منفرد شود [ 36 ، 37 ، 38 ]. کاهش رشد ماهی تیلاپیا قرمز در مطالعه حاضر ممکن است با وجود هر یک از این فوزاریوم ها مرتبط باشدمتابولیت ها یا برهمکنش احتمالی بین آنها. این موضوع باید بررسی شود. با این حال، داده‌های فعلی در مورد اثرات سمی این متابولیت‌های قارچی بر روی حیوانات برای روشن شدن قاطعانه اینکه آیا آنها می‌توانند رشد ماهی تیلاپیا قرمز را در مطالعه حاضر مختل کنند، کافی نیست. ساور و همکاران [ 39 ] نشان داد که رژیم غذایی حاوی سطوح بالای AME 24 (mg·kg -1 ) و AOH (39 mg·kg -1 ) به مدت 21 روز باعث کاهش افزایش وزن یا تغییر بافت ها در بررسی های ناخالص و میکروسکوپی نشد. علاوه بر این، الکساندر و همکاران. [ 40 ] پیشنهاد کرد که AOH و AME کمتر از سایرین در گروه Alternaria برای حیوانات سمی هستند . روتر و همکاران [ 41] گزارش داد که رژیم های غذایی حاوی 2 میلی گرم culmorin کیلوگرم -1 به تنهایی یا در ترکیب با 6 میلی گرم DON به مدت 21 روز انجام افزایش وزن و مصرف خوراک برای خوک ها (وزن متوسط = 22.8 کیلوگرم / هر) را کاهش نمی دهد. بر اساس این یافته‌ها، مقادیر کمی از AOH (0.12 میلی‌گرم در کیلوگرم – 1 )، AME (0.15 میلی‌گرم در کیلوگرم – 1 ) و کولمورین (1.39 میلی‌گرم در کیلوگرم – 1 ) در مطالعه حاضر احتمالاً هیچ اثر مخربی بر روی رشد ماهی تیلاپیا قرمز علاوه بر این، مقدار کمی از ZEN (تا 0.4 mg/kg -1 ) در رژیم های غذایی آزمایشی در مطالعه Hooft و همکاران شناسایی شد. [ 24 ] و 4 mg/kg -1 در ذرت مورد استفاده به عنوان منبع DON در رژیم غذایی در مطالعه Woodward و همکاران شناسایی شد.[ 29 ]. اگرچه شواهدی وجود داشت که حاکی از اقدامات محرک رشد در نشخوارکنندگان و ارزیابی قدرت استروژنی در شرایط آزمایشگاهی بود [ 42 ، 43 ]، اثرات افزایشی یا هم افزایی احتمالی بر رشد ماهی ناشی از ترکیب DON و ZEN نیاز به بررسی بیشتر دارد [ 5 ، 44 ، 45 ].
    در تیلاپیا قرمز، افزایش وزن، سرعت رشد (بیان شده به عنوان ضریب رشد واحد حرارتی، TGC)، مصرف خوراک و راندمان خوراک به صورت خطی کاهش یافت ( p <0.01) با افزایش سطوح DON در محدوده 0.07 تا 1.15 mg/kg -1 . علاوه بر این، رژیم های غذایی حاوی سطوح فزاینده DON با کاهش خطی و درجه دوم در مرگ و میر همراه بود ( 05 /0p<). عملکرد رشد ماهی تیلاپیا قرمز در مطالعه حاضر با مطالعات قبلی روی قزل آلای رنگین کمان که در آن نرخ رشد و مصرف خوراک به طور خطی با افزایش سطوح DON جیره کاهش می‌یابد، مطابقت داشت [ 24 ، 29 ].
    جدول 1. اثرات جیره های آلوده به طور طبیعی با مایکوتوکسین های فوزاریوم بر عملکرد رشد و میزان مرگ و میر ماهی تیلاپیا قرمز (وزن متوسط ​​اولیه = 4.3 گرم در ماهی) طی آزمایش 8 هفته ای. مرگ و میر بر اساس تعداد مرگ و میر پس از آزمایش 8 هفته ای نسبت به تعداد اولیه است.
    جدول
    در ماهی قزل آلای رنگین کمان، تغذیه با DON جیره به میزان 1 mg/kg -1 باعث کاهش مصرف خوراک، بازده خوراک و سرعت رشد شد [ 24 ، 29 ]. وودوارد و همکاران [ 29 ] گزارش داد که کاهش قابل توجهی در مصرف خوراک، بازده خوراک و افزایش وزن با افزایش سطح DON از 1 تا 12.9 میلی گرم · کیلوگرم همراه بود -1 رژیم غذایی است. هوفت و همکاران [ 24 ] دریافتند که تغذیه با رژیم های غذایی آلوده به طور طبیعی حاوی DON در محدوده 0.3 تا 2.6 mg/kg -1رژیم غذایی منجر به کاهش قابل توجه خطی یا درجه دوم در بازده خوراک مصرفی و نرخ رشد (TGC) قزل آلای رنگین کمان شد. تفاوت های مشاهده شده در حساسیت قزل آلای رنگین کمان به DON در این دو مطالعه را می توان تا حدی با استفاده از منابع مختلف DON توضیح داد. وودوارد و همکاران [ 29 ] از ذرت آلوده مصنوعی استفاده کردند در حالی که هوفت و همکاران. [ 24 ] از ذرت آلوده به طور طبیعی استفاده کرد. علاوه بر این، وزن اولیه ماهی مورد استفاده در مطالعه Hooft و همکاران. [ 24 ] نصف آن در مطالعه وودوارد و همکاران بود. [ 29] (23 و 50 گرم در ماهی). در مقابل، مصرف خوراک و افزایش وزن در گربه ماهی کانالی تحت تأثیر سطوح درجه بندی شده DON در گندم و ذرت آلوده به طور طبیعی یا DON خالص شده از 0 تا 10 میلی گرم DON کیلوگرم -1 رژیم غذایی [ 21 ، 30 ] قرار نگرفت . با این حال، گربه ماهی تغذیه شده با رژیم غذایی حاوی بیش از 15.0 میلی گرم DON kg -1 جیره از منابع آلوده به طور طبیعی گندم، کاهش رشد و ضریب تبدیل غذایی ضعیف را نشان داد [ 30 ]. واضح است که گربه ماهی کانالی نسبت به قزل آلای رنگین کمان و تیلاپیا قرمز نسبت به DON تحمل بیشتری دارد که نشان دهنده تفاوت بین گونه ها است.
    ماهی ها از نظر حساسیت به DON متفاوت هستند که ممکن است با تفاوت در ظرفیت سم زدایی میکروارگانیسم ها در دستگاه گوارش و کبد برای تبدیل DON به متابولیت های کمتر سمی (مانند دئوکسی نیوالنول، DOM-1، DON-3-گلوکورونید) مرتبط باشد. [ 46 ، 47 ، 48 ]. DON از طریق اکسیداسیون عمیق و استیل زدایی توسط میکروارگانیسم های دستگاه گوارش به دی اپوکسی دئوکسی نیوالنول (DOM-1) تبدیل می شود [ 46 ، 47 ]. در ماهی کپور معمولی، Cyprinus carpio ، میکروزوم های کبدی در کبد نشان داده شده است که DON را به DON-3-glucuronide تبدیل می کند [ 46 ]. میکروب‌های دستگاه گوارش سر گاو قهوه‌ای ( Ameiurus nebulosus) نسبت به قزل آلای قهوه ای ( Salmo trutta )، ماهی قزل آلا صورتی ( Oncorhynchus gorbuscha ) و سایر ماهی ها [ 48 ] قادر به تبدیل DON به DOM-1 بودند .
    کاهش قابل توجه مصرف خوراک توسط ماهی تیلاپیا قرمز در مطالعه حاضر با یافته های قبلی در ماهی قزل آلای رنگین کمان و خوک مطابقت دارد. کاهش مصرف خوراک آلوده به مایکوتوکسین‌های فوزاریوم (مانند DON، سم T-2، اسید فوزاریک) ممکن است پاسخی به تحریک دستگاه گوارش توسط DON و مایکوتوکسین‌های همزمان [ 44 ، 45 ] مهار تخلیه معده و افزایش آن باشد [ 49 ] تولید سروتونین (5-هیدروکسی تریپتامین، 5-HT)، یک انتقال دهنده عصبی مغز [ 20 ]، که با تغییرات رفتاری مانند از دست دادن اشتها، استفراغ و استفراغ مرتبط است [ 49 ]. با این وجود، هوفت و همکاران. [ 24] نشان داد که ماهی قزل آلای رنگین کمانی که با جیره حاوی 0.3 میلی گرم DON کیلوگرم -1 تغذیه شده بود، نسبت به آنهایی که با غلظت بالاتری از DON (2.6 mg/kg -1 ) تغذیه می شدند، نرخ رشد، بازده خوراک و محتوای پروتئین خام لاشه بالاتری داشتند . این نشان می دهد که DON رژیم غذایی صرفاً منجر به کاهش مصرف خوراک ماهی قزل آلای رنگین کمان نمی شود، بلکه بر متابولیسم مواد مغذی تأثیر منفی می گذارد [ 24 ]. بر این اساس، Lun و همکاران. [ 50 ] گزارش کرد که کاهش رشد خوک مرتبط با DON رژیم غذایی ممکن است با اختلال در جذب مواد معدنی و/یا متابولیسم مرتبط باشد.
    کاهش قابل توجه خطی و درجه دوم ( P <0.05) در مرگ و میر تیلاپیا قرمز با جیره های غذایی حاوی سطوح افزایشی DON در مطالعه حاضر همراه بود. منینگ و همکاران [ 21 ] مرگ و میر گربه ماهی های کانالی تغذیه شده با جیره حاوی سطوح بالای DON (10 میلی گرم در کیلوگرم -1 ) از ذرت آلوده به طور طبیعی را مشاهده نکرد . به همین ترتیب، تفاوت قابل توجهی در میزان مرگ و میر ماهی قزل آلای رنگین کمان تغذیه یک رژیم غذایی حاوی 6.4 میلی گرم هیچ · کیلوگرم -1 خالص DON یا ماهی جفت تغذیه رژیم غذایی کنترل شده توسط Ryerse مشاهده شد، و همکاران. [ 51 ]. جالب توجه است که منینگ و همکاران. [ 21 ] نشان داد که رژیم غذایی حاوی 5 و 10 میلی گرم DON کیلوگرم است-1 به طور قابل توجهی مرگ و میر گربه ماهی کانالی را در طول یک آزمایش 21 روزه پس از چالش با باکتری بیماری زا ( Edwardsiella ictaluri ) کاهش داد. این یافته توسط Ryerse و همکاران پشتیبانی شد . [ 52 ]، که کاهش قابل توجهی در مرگ و میر تجمعی ماهی قزل آلای رنگین کمان با جیره های تغذیه شده حاوی 4.1 یا 5.9 mg/kg -1 DON از ذرت آلوده به طور طبیعی در مقایسه با گروه کنترل و تغذیه با جفت به دنبال عفونت با Flavobacterium psychrophilum مشاهده کردند . به همین ترتیب، تغذیه با جیره حاوی 6.4 mg/kg -1 DON خالص شده به طور قابل توجهی مرگ و میر قزل آلای رنگین کمان را پس از آزمایش F. psychrophilum کاهش داد .عفونت در مقایسه با گروه کنترل (<0.1 mg·kg -1 DON) [ 51 ]. نویسندگان پیشنهاد می کنند که کاهش مصرف خوراک مرتبط با DON ممکن است تأثیر مثبتی بر بقا در طول شیوع بیماری داشته باشد [ 51 ]. علت دقیق مرگ و میر مشاهده شده در مطالعه حاضر نامشخص است.
    2.4. پارامترهای هماتولوژیک و بیوشیمیایی
    هماتوکریت (Hct)، آلانین آمینوترانسفراز پلاسما (ALT)، آسپارتات آمینوترانسفراز پلاسما (AST) و شاخص کبدی (HSI) ماهی به طور قابل توجهی تحت تاثیر جیره های آزمایشی قرار نگرفت ( جدول 2 ). شاخص کبدی (HSI) در ماهی تیلاپیا تغذیه شده با رژیم غذایی شاهد و تحت درمان با DON مشابه بود که نشان می دهد DON رژیم غذایی باعث ایجاد تغییرات گسترده در کبد آنها نمی شود.
    با این حال، روند کاهش در هر دو Hct و HSI با افزایش مصرف DON رژیم غذایی وجود دارد. بر این اساس، Hct در گربه‌ماهی کانالی و قزل‌آلای رنگین‌کمان هنگام تغذیه با جیره‌ای با 17.5 و 1.96 میلی‌گرم DON kg -1 ، به ترتیب تغییر قابل‌توجهی نشان نداد [ 30 ، 53 ]. علاوه بر این، Matejova، و همکاران. [ 53 ] گزارش داد که AST و ALT در ماهی قزل آلای رنگین کمان به طور قابل توجهی با گروه کنترل تفاوت معنی داری نداشتند که با جیره های آلوده به 1.96 میلی گرم DON kg -1 تغذیه می شد .
    جدول 2. اثرات جیره های آلوده به طور طبیعی با مایکوتوکسین های فوزاریوم بر پارامترهای خونی و بیوشیمیایی و شاخص کبدی ماهی تیلاپیا قرمز (وزن متوسط ​​اولیه = 4.3 گرم در ماهی) طی آزمایش 8 هفته ای.
    جدول
    2.5. تغییرات هیستوپاتولوژیک در کبد
    اگرچه تغییر هیستوپاتولوژیک یک پاسخ خاص سمیت نیست، سلول های کبدی به انواع سموم پاسخ می دهند [ 54 ]. اکثر تیلاپیاهای قرمز که به کنترل و سایر رژیم‌های غذایی تغذیه می‌شدند دارای کبد سالم بودند ( 12= n )، به نظر می‌رسید که تنها تعداد کمی از کبدها با بررسی‌های ناخالص و میکروسکوپی تغییراتی داشته باشند ( شکل 1 (الف)). مناطق نکروز کانونی در رژیم غذایی ماهی تیلاپیا قرمز 3 ( شکل 1 (ب)) و 5 مشاهده شد. واکوئلاسیون سیتوپلاسمی در هر کبد از ماهی تغذیه شده با جیره 2 مشاهده شد ( شکل 1 (ج)) و 3. هفت نمونه از جیره های تغذیه شده با ماهی. 2 ( شکل 1 (د))، 3 و 4 ادم ساب کپسولار را در هر دو بررسی ناخالص و میکروسکوپی نشان داد.
    تغییرات هیستوپاتولوژیک در تیلاپیا قرمز، بر اساس سیستم امتیازدهی توسط برنت و همکاران ، با دوز DON مرتبط نبود . [ 55 ]، اگرچه ضایعاتی در بافت کبد در برخی از ماهی ها مشاهده شد. تغییرات هیستوپاتولوژیک در کبد و کلیه های قزل آلای رنگین کمان گزارش شده است و مربوط به رژیم غذایی DON است [ 24 ، 53 ]. ادم ساب کپسولار در کبد ماهی قزل آلای رنگین کمان با 1.4 میلی گرم DON·kg -1 همراه با نفوذ چربی و تغییر آوایی در ماهی قزل آلای رنگین کمان با 2.6 میلی گرم DON kg -1 مشاهده شد [ 24 ]. کلیه های ماهی قزل آلای رنگین کمان با تغذیه 1.96 میلی گرم DON·kg -1، انحراف شدید قطرات هیالین را در سلول های اپیتلیال لوله ای نشان دادند [ 53 ]]. نکروز کانونی و ادم ساب کپسولی مشاهده شده در بافت کبدی تیلاپیا قرمز مشابه یافته های Hooft و همکاران بود. [ 24 ]، که پیشنهاد کرد ادم ممکن است با مهار سنتز پروتئین توسط DON و در نتیجه کمبود پروتئین پلاسما مرتبط باشد. علاوه بر این، واکوئلاسیون سیتوپلاسمی در برخی از کبد ماهی تیلاپیا قرمز تغذیه شده با رژیم غذایی DON مشاهده شد، که شاید در نتیجه تجمع لیپید یا کمبود گلیکوژن در سلول‌های کبدی باشد. کبد به دلیل عملکردی که در متابولیسم مواد از دستگاه گوارش دارد، شاخص خوبی برای آسیب شناسی تغذیه ای و سمی است [ 56 ].
    Toxins 07 01929 g001 1024شکل 1. میکروسکوپ نوری (250×، رنگ آمیزی H & E) کبد ماهی تیلاپیا قرمز تغذیه شده با جیره های آزمایشی به مدت هشت هفته. ( الف ) کبد ماهی تیلاپیا قرمز تغذیه شده با رژیم غذایی کنترل (0.07 میلی گرم DON kg -1 ). ( ب ) توزیع نکروز کانونی (پیکان) در کبد ماهی تیلاپیا قرمز تغذیه شده با رژیم 3 (0.50 میلی گرم DON kg -1 ). ( ج ) واکوئلاسیون سیتوپلاسمی در کبد تیلاپیا قرمز تغذیه شده با رژیم 2 (0.31 میلی گرم DON kg -1 ) و ( d ) ادم زیر کپسولی (پیکان) در کبد ماهی قرمز تغذیه شده با رژیم 2 (0.31 mg DON kg -1 ).
  3. بخش تجربی
    3.1. شرایط آزمایشی
    این آزمایش در مرکز کاربردی تغذیه آبزی پروری (ACAN)، شرکت بیومین (تایلند) با مسئولیت محدود (بانکوک، تایلند) انجام شد. بیست از آکواریوم 120-L در یک سیستم داخلی چرخش با سرعت جریان حدود 1.5 سانتی متر 3 در سرعت جریان دوم در هر مخزن استفاده شد. هر مخزن به طور مداوم هوادهی می شد تا از غلظت محلول در محیط نزدیک به اشباع هوا اطمینان حاصل شود. مقدار متوسط هر پارامتر کیفیت آب بیش از هشت هفته: اکسیژن محلول = 4.44 ± 0.59 میلی گرم · L -1 ، درجه حرارت = 30.50 ± 0.6 درجه سانتی گراد، pH = 0.16 ± 6.95، آمونیاک = 0.12 ± 0.42 میلی گرم · L -1 ، نیترات = 20 میلی گرم · L -1 و نیتریت = 0.40 ± 0.13 mg · L -1. مدفوع و رسوب هر روز صبح قبل از تغذیه خارج می شد. حجم آب (50%) در سیستم گردش خون با آب لوله کشی دکلره به صورت هفتگی جایگزین شد.
    3.2. حیوان آزمایشی
    دو هزار ماهی تیلاپیا قرمز نوجوان ( O. niloticus × ​​O. mossambicus ؛ میانگین وزن اولیه = 4.3 گرم در ماهی) به دست آمده از یک مزرعه تجاری (بانکوک، تایلند) به مدت سه هفته در آکواریوم نگهداری شدند. قبل از شروع آزمایش، 50 ماهی با وزن بدن مشابه در شروع آزمایش وزن شدند و به طور تصادفی در هر 20 آکواریوم توزیع شدند. ماهی ها با جیره های آزمایشی سه بار در روز به مدت هشت هفته (900، 1300 و 1600 ساعت در روز کاری و یک بار در روز در ساعت 900 در آخر هفته) تا حد سیری تقریباً سیر شدند. مرگ و میر روزانه و مصرف خوراک به صورت هفتگی ثبت شد.
    3.3. رژیم های آزمایشی
    گندم آلوده به طور طبیعی (41 میلی گرم DON کیلوگرم – 1 ) و آرد گندم تمیز (0.23 میلی گرم DON کیلوگرم – 1 ) در تهیه رژیم غذایی استفاده شد و به ترتیب به عنوان “گندم آلوده” و “گندم تمیز” نامیده شد. پنج جیره همسانتروژن و هم انرژی حاوی سطوح درجه بندی شده DON با جایگزینی گندم تمیز با گندم آلوده فرموله شد ( جدول 3 ). گلوله های اسپاگتی مانند به قطر 2 میلی متر با استفاده از چرخ گوشت ساخته شده و با دست به اندازه مناسب برای ماهی شکسته می شوند. گلوله ها در آون با دمای 70 درجه سانتیگراد به مدت دو ساعت خشک شده و یک شبه خنک شده و تا زمان استفاده در کیسه های پلاستیکی نگهداری می شوند. پانصد گرم از هر جیره آزمایشی نمونه برداری شد و برای تجزیه و تحلیل تقریبی طبق AOAC [ 57 ] آسیاب شد.] و تجزیه و تحلیل مایکوتوکسین توسط LC-MS/MS.
    جدول 3. ترکیبات ترکیبی پنج جیره ایزونیتروژن و ایزوانرژیک و سطوح مایکوتوکسین های فوزاریوم شناسایی شده .
    جدول
    3.4. تجزیه و تحلیل مایکوتوکسین نمونه های غذایی
    از LC-MS/MS برای آنالیز مایکوتوکسین‌های متعدد و متابولیت‌های قارچی استفاده شد [ 58 ]، 5 گرم از هر نمونه به مدت 90 دقیقه با 20 میلی‌لیتر استونیتریل/آب/اسید استیک (79:20:1، v/v/) استخراج شد. v ) روی یک تکان دهنده چرخشی (GFL 3017، GFL، Burgwedel، آلمان). عصاره های خام 1+1 ( v+v ) با استونیتریل/آب/اسید استیک (20:79:1، v/v/v ) رقیق شدند و 5 میکرولیتر از عصاره رقیق شده تزریق شد.
    تشخیص و کمی سازی با یک سیستم کروماتوگرافی مایع / طیف سنجی جرمی پشت سر هم (LC-MS/MS) (QTrap5500، Applied Biosystems، Foster City، CA، USA) مجهز به منبع یونیزاسیون الکترواسپری (ESI) (TurboIonSpray) و یک دستگاه فوق العاده انجام شد. سیستم کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (سری 1290، Agilent Technologies، Waldbronn، آلمان). جداسازی کروماتوگرافی در دمای 25 درجه سانتی گراد بر روی یک ستون Gemini C18، با قطر داخلی 150 × 4.6 میلی متر، (اندازه ذرات 5 میکرومتر)، مجهز به کارتریج محافظ امنیتی C18، شناسه 4 × 3 میلی متر (همه از Phenomenex، Torrance، CA انجام شد. ، ایالات متحده آمریکا). شستشو در حالت گرادیان باینری انجام شد. هر دو فاز متحرک حاوی 5 میلی مولار استات آمونیوم و متانول/آب/اسید استیک 10:89:1 ( v/v/v ؛ شوینده A) و 97:2:1 ( v/v/v) تشکیل شده بودند.; شوینده B) به ترتیب. پس از زمان اولیه 2 دقیقه در 100٪ A، نسبت B به صورت خطی به 50٪ در عرض 3 دقیقه افزایش یافت. افزایش خطی بیشتر B به 100٪ در 9 دقیقه توسط زمان نگهداری 4 دقیقه در 100٪ B و 2.5 دقیقه تعادل مجدد ستون در 100٪ A دنبال شد. نرخ جریان 1000 میکرولیتر در دقیقه بود. جمع‌آوری داده‌ها در حالت نظارت بر واکنش چندگانه برنامه‌ریزی‌شده (sMRM) در دو قطب مثبت و منفی در دو مرحله کروماتوگرافی جداگانه انجام شد. پنجره تشخیص sMRM هر آنالیت به ترتیب روی زمان نگهداری مربوطه 27± ثانیه و 42± ثانیه در حالت مثبت و منفی تنظیم شد. زمان اسکن هدف روی 1 ثانیه تنظیم شد. تایید شناسایی مثبت آنالیت با بدست آوردن دو sMRM در هر آنالیت (به استثنای مونیلی فرمین و اسید 3-نیتروپوپیونیک که هر کدام تنها یک قطعه یون را نشان می‌دهند) به دست آمد که طبق تصمیم کمیسیون 2002/657/EC 4.0 امتیاز شناسایی به دست آورد. اتحادیه اروپا 2002). تحلیلگر® نرم افزار نسخه 1.5.1 (AB Sciex, Foster City, CA, USA) برای کنترل ابزار LC-MS/MS و همچنین برای ادغام خودکار و دستی پیک استفاده شد. کمی سازی بیش از 300 متابولیت موجود در روش بر اساس خطی 1/ x انجام شدمنحنی های کالیبراسیون وزن شده به دست آمده از تجزیه و تحلیل رقت های سریالی یک محلول ذخیره چند آنالیت. به دلیل نبود نمونه خالی مناسب، نتایج برای بازیابی ظاهری تصحیح نشد. صحت روش به طور معمول با مشارکت در یک طرح تست مهارت سازماندهی شده توسط BIPEA (Gennevilliers، فرانسه)، که شامل نمونه‌هایی از خوراک دام بود، تأیید شد. آنالیت های زیر به طور مثبت در یک یا چند نمونه شناسایی شدند: DON، DON-3-Glucoside، ZEN، زیرالنون-4-سولفات، آلفا زرالنول، بتا زرالنول، استریگماتوسیستین، اوروفین، 3-نیتروپوپیونیک اسید، مونیلی فرمین، سیکانول، equiset. آپیسیدین، انیاتین B، انیاتین B1، انیاتین A1، انیاتین A، بووریسین، مونوسرین، آروفوسارین، روبروفوسارین، کولمورین، 15-هیدروکسی کولمورین، اسید تنوازونیک، آلترناریول، آلترناریول متیل اتر، ماکروسپورین، تنتوکسین،
    3.5. مجموعه نمونه
    تمام ماهیان هر آکواریوم برای وزن اولیه و نهایی کل بدن و همچنین در پایان هفته چهارم و هشتم وزن شدند. مصرف خوراک به صورت هفتگی ثبت شد. در پایان آزمایش، سه ماهی از هر آکواریوم با اوژنول (Sigma-Aldrich Ptd., Ltd.، سنگاپور، سنگاپور) قبل از خونگیری بیهوش شدند. نمونه های خون از نظر Hct، ALT و AST آنالیز شدند. کبد برای HSI تشریح شد و معاینه بافت شناسی به ترتیب محاسبه و انجام شد.
    3.6. تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی
    AST و ALT در پلاسما با استفاده از آنالایزر Architect c 16000 (Abbott Laboratories, Abbott Park, IL, USA) مورد بررسی قرار گرفت. Hct با استفاده از یک میکرو سانتریفیوژ HT (DSC-100MH-2 Digisystem Laboratory Instrument Inc.، تایپه، تایوان) برآورد شد. پروتئین خام، عصاره اتری (لیپید)، خاکستر، رطوبت، ماده خشک و انرژی ناخالص جیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمونه‌های جیره‌های آزمایشی برای پروتئین خام (CP)، عصاره اتری (EE، چربی)، خاکستر، رطوبت، ماده خشک (DM) و انرژی ناخالص (GE) با توجه به [ 57 ] آنالیز شدند.]. برای آنالیز CP از واحدهای هضم و تقطیر Tecator Kjeltec استفاده شد و درصد نیتروژن کل بر اساس ماده خشک (25/6 × N%) تعیین شد. لیپید از نمونه‌ها با استفاده از اتر نفت توسط دستگاه سوکسله استخراج شد و GE با استفاده از کالری‌سنج خودکار بمب (AC500 Isoperibol bomb calormeter, LECO Corporation, St. Joseph, MI, USA) آنالیز شد.
    3.7. معاینه هیستوپاتولوژیک
    بافت های نمونه بر اساس کلارک [ 59 ] پردازش شدند . به طور خلاصه، بافت ها با استفاده از پردازشگر بافت شاندون ارگ 2000 (International Medical Technology Inc., San Marcos, CA, USA) پردازش شدند. سپس آبگیری شدند، پاکسازی شدند، با پارافین مایع نفوذ کردند و در نهایت در بلوک های پارافینی جاسازی شدند.
    بافت ها با ضخامت 4 میکرومتر با استفاده از میکروتوم چرخشی Leitz 1512 برش داده شدند و با هماتوکسیلین و ائوزین رنگ آمیزی شدند (رنگ آمیزی H & E). اسلایدهای نصب شده در زیر میکروسکوپ نوری مشاهده شدند. پنج نمونه کبد ماهی از پایین ترین و بالاترین سطح تیمار DON بررسی شدند. تصاویر توسط یک دوربین دیجیتال (Micropublisher 5.0، Qimage، BC، کانادا) همراه با یک میکروسکوپ نوری (Openlab) در آزمایشگاه تحقیقاتی تغذیه ماهی UG/OMNR، گروه علوم حیوانات و طیور، دانشگاه گولف (Guelph, ON, کانادا).
    3.8. محاسبات و تجزیه و تحلیل آماری
    ضریب رشد واحد حرارتی (TGC) به عنوان نرخ رشد بیان شد و برای هر آکواریوم به صورت زیر محاسبه شد: [100 × (FBW1/3 – IBW1/3)/Σ(دمای (°C) × تعداد روز)]، که در آن: FBW = وزن نهایی بدن (گرم / ماهی)؛ IBW = وزن اولیه بدن (گرم/ماهی). بهره وری خوراک (FE) به عنوان افزایش وزن بدن زنده / مصرف خوراک خشک (FI) محاسبه شد، که در آن: FI = کل خوراک خشک / تعداد ماهی. افزایش وزن بدن زنده = (FBW/تعداد نهایی ماهی) – (IBW/تعداد اولیه ماهی). HSI به عنوان HSI = (وزن کبد (گرم) / FBW × 100 محاسبه شد. میزان تلفات (%) به عنوان درصد تلفات (%) = تعداد اولیه ماهی – تعداد نهایی ماهی × 100) / تعداد ماهی اولیه محاسبه شد.
    تمام پارامترها مانند افزایش وزن بدن، TGC، مصرف خوراک، بازده خوراک، میزان مرگ و میر، HSI، Hct، AST و ALT به عنوان میانگین درمان و خطای استاندارد میانگین (SEM) ارائه می‌شوند. روش GLM SAS برای ویندوز (SAS نسخه 9.2، SAS Institute Inc.، Cary، NC، USA) برای انجام تضادهای چند جمله ای متعامد خطی و درجه دوم استفاده شد. معنی‌داری آماری در p <0.05 اعلام شد .
  4. نتیجه گیری
    اختلال در عملکرد رشد ماهی تیلاپیا قرمز یافت شده در مطالعه حاضر با رژیم های غذایی آلوده به مایکوتوکسین های فوزاریوم ، به ویژه DON مرتبط است. اثرات نامطلوب مشاهده شده در مطالعه حاضر ممکن است نتیجه احتمالی آلودگی DON به تنهایی یا به دلیل اثرات هم افزایی ناشی از وقوع همزمان DON و سایر متابولیت های فوزاریوم باشد که معمولاً در خوراک آلوده به طور طبیعی یافت می شوند. اثرات این متابولیت های فوزاریوم بر رشد حیوانات هنوز تا حد زیادی ناشناخته است. از این رو، اثرات مصرف مایکوتوکسین های متعدد بر حیوانات و ماهی ها نیازمند بررسی بیشتر است. گنجاندن ترکیبات گیاهی به طور طبیعی آلوده به فوزاریوممایکوتوکسین های موجود در خوراک ماهی نه تنها خطر قرار گرفتن ماهیان پرورشی در معرض DON را افزایش می دهد، بلکه ممکن است منجر به آلودگی خوراک ماهی با متابولیت های ناشناس فوزاریوم شود. در نتیجه، لازم است قبل از استفاده از نظر مایکوتوکسین های فوزاریوم و سایر متابولیت های قارچی موجود در خوراک و مواد خوراکی غربالگری شود تا از عملکرد رشد خوب اطمینان حاصل شود.
    قدردانی ها
    بودجه و امکانات تجربی برای این تحقیق توسط شورای تحقیقات ملی تایلند، Biomin Singapore Pte., Ltd.، آزمایشگاه تحقیقات تغذیه ماهی، (بخش علوم دام و طیور، دانشگاه گوئلف، کانادا) و دانشکده تحصیلات تکمیلی ( دانشگاه Khon Kaen، تایلند). نویسندگان از Buncha Srikhum، تکنسین آزمایشگاه در مرکز تغذیه کاربردی آبزی پروری، BIOMIN Thailand Co. Ltd.، برای راهنمایی و کمک او در طول آزمایش های انجام شده قدردانی می کنند . همچنین از جان لومزدن برای راهنمایی هایش در مورد ارزیابی بافت شناسی بافت ها تشکر می شود.
    مشارکت های نویسنده
    S. Tola، R. Petkam، DP Bureau، FWH Beamish، P. Encarnação و JM Hooft: برنامه ریزی آزمایش و آماده سازی نسخه خطی. S. Tola و JMHooft هدایت تجربی و تجزیه و تحلیل داده ها: M. Sulyok و R. Krska: تعیین مایکوتوکسین.
    تضاد علاقه
    نویسندگان هیچ تضاد منافع را اعلام نمی کنند.
    منابع
    فائو وضعیت جهانی شیلات و آبزی پروری 2014 ; سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد: رم، ایتالیا، 2014; پ. 223. [ Google Scholar ]
    رعنا، KJ; سیریواردنا، اس. حسن، MR تاثیر افزایش قیمت مواد غذایی بر روی آبزیان و تولید آبزیان سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) ; مقاله فنی شیلات و آبزی پروری فائو؛ سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO): رم، ایتالیا، 2009. [ Google Scholar ]
    Tacon، AGJ; متیان، م. Hasan, MR Feed Ingredients and Fertilizers for Farmed Aquatic Animals: منابع و ترکیبات ; سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO): رم، ایتالیا، 2009. [ Google Scholar ]
    بایندر، EM; قهوهای مایل به زرد، LM; چانه، LJ; هندل، جی. ریچارد، جی. وقوع مایکوتوکسین ها در سراسر جهان در کالاها، خوراک ها و مواد تشکیل دهنده خوراک. انیمیشن. Feed Sci. تکنولوژی 2007 ، 137 ، 265-282. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    Placinta، CM; D’Mello، JPF; Macdonald, AMC مروری بر آلودگی جهانی غلات و خوراک دام با مایکوتوکسین های فوزاریوم . انیمیشن. Feed Sci. تکنولوژی 1999 ، 78 ، 21-37. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    رودریگز، آی. هندل، جی. بایندر، EM مایکوتوکسین در کالاها، خوراک‌ها و مواد تشکیل دهنده خوراک که در خاورمیانه و آفریقا تولید می‌شوند. افزودن غذا آلوده قسمت B 2011 ، 4 ، 168-179. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    رودریگز، آی. Nährer, K. یک بررسی سه ساله در مورد وقوع جهانی مایکوتوکسین ها در مواد غذایی و خوراک. سموم 2012 ، 4 ، 663-675. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    پیچ، سی. کرستن، اس. بورکهارت هولم، پی. والنتا، اچ. Dänicke، S. وقوع دئوکسی نیوالنول و زئارالنون در خوراک ماهی تجاری: یک مطالعه اولیه. Toxins 2013 ، 5 ، 184-192. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ][ نسخه سبز ]
    شورای علوم و فناوری کشاورزی (CAST). مایکوتوکسین ها: خطرات در سیستم های گیاهی، حیوانی و انسانی . بازیگران: ایمز، IA، ایالات متحده آمریکا، 2003. [ Google Scholar ]
    Leung، MCK; دیاز-لیانو، جی. اسمیت، TK مایکوتوکسین ها در غذای حیوانات خانگی: مروری بر شیوع جهانی و استراتژی های پیشگیرانه جی. آگریک. مواد شیمیایی مواد غذایی 2006 ، 54 ، 9623-9635. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    میلر، JD قارچ ها و مایکوتوکسین ها در غلات: مفاهیم برای تحقیقات محصول ذخیره شده J. ذخیره شده تولید. Res. 1995 ، 31 ، 1-16. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    Pestka، JJ Deoxynivalenol: سمیت، مکانیسم ها و خطرات سلامت حیوانات. انیمیشن. Feed Sci. تکنولوژی 2007 ، 137 ، 283-298. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    نهرر، ک. Kovalsky، K. Biomin Mycotoxin Survey: خلاصه ای از تهدیدات اصلی. در دسترس آنلاین: http://www.biomin.net/uploads/tx_news/ART_No09_MYC_EN_0214.pdf (دسترسی در 20 نوامبر 2013).
    رودریگز، آی. Nährer، K. شیوع مایکوتوکسین ها در مواد غذایی و خوراک مورد بررسی در سراسر جهان در سال 2009 و 2010. فیتوپاتول. مدیتر. 2012 ، 51 ، 175-192. [ Google Scholar ]
    Ueno، Y. ویژگی های سم شناسی سم T-2 و تریکوتسن های مرتبط. فاندم Appl. سموم 1984 ، 4 ، S124–S132. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    دنیک، اس. گویارتس، تی. عروسک ها.؛ گرو، ن. اسپولدرز، ام. Flachowsky، G. اثرات سم Fusarium deoxynivalenol بر سنتز پروتئین بافت در خوک. سموم Lett. 2006 ، 165 ، 297-311. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    دوست، DW; Trenholm، HL; الیوت، جی. هارتین، KE; تامپسون، BK اثر تغذیه خوک‌ها با گندم آلوده به استفراغ. می توان. J. Anim. علمی 1982 ، 62 ، 1211-1222. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    Tiemann، U. بروسو، KP; کوشن مایستر، U. جوناس، ال. کولشاین، پی. پوهلند، آر. Dänicke، S. تأثیر رژیم‌های غذایی با دانه‌های غلات آلوده به سطوح درجه‌بندی شده دو سم فوزاریوم بر پارامترهای آنزیمی و بافت‌شناسی انتخابی کبد در گیلت‌ها. مواد شیمیایی مواد غذایی سموم 2006 ، 44 ، 1228-1235. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    اسمیت، TK; مک دونالد، EJ اثر فوزاریک اسید بر شیمی عصبی منطقه ای مغز و رفتار استفراغ در خوکی. J. Anim. علمی 1991 ، 69 ، 2044-2049. [ Google Scholar ] [ PubMed ]
    فیتزپاتریک، DW; بوید، KE; Watts، BM مقایسه تریکوتسن دئوکسی نیوالنول و سم T-2 برای اثرات آنها بر مونوآمین های بیوژنیک مغز در موش صحرایی. سموم Lett. 1988 ، 40 ، 241-245. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    منینگ، بی بی. عباس، HK; حکیم، دی جی; Greenway, T. اثر تغذیه با جیره های حاوی ذرت آلوده به دئوکسی نیوالنول روی گربه ماهی کانالی ( Ictalurus punctatus ) که با Edwardsiella ictaluri به چالش کشیده شد . آکواک Res. 2013 ، 1-5. [ Google Scholar ]
    پستکا، جی جی. ژو، اچ.-ر. ماه، ی. Chung، YJ مکانیسم‌های سلولی و مولکولی برای مدولاسیون ایمنی توسط دئوکسی نیوالنول و سایر تریکوتسن‌ها: کشف یک پارادوکس. سموم Lett. 2004 ، 153 ، 61-73. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    Rotter، BA بررسی دعوت شده: سم شناسی دئوکسی نیوالنول (وومیتوکسین). J. Toxicol. محیط زیست بخش سلامتی A 1996 ، 48 ، 1-34. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    هوفت، جی.ام. المور، AEHI; Encarnação، P. قزل آلای رنگین کمان DP ( Oncorhynchus mykiss ) به ماده خوراکی فوزاریوم مایکوتوکسین دئوکسی نیوالنول (DON) بسیار حساس است . آبزی پروری 2011 ، 311 ، 224-232. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    Forsyth، DM; یوشیزاوا، تی. موروکا، ن. Tuite, J. استفراغ و فعالیت امتناع deoxynivalenol به خوکی. Appl. محیط زیست میکروبیول. 1977 ، 34 ، 547-552. [ Google Scholar ] [ PubMed ]
    جوان، ال جی; مک گیر، ال. ولی، وی. Lumsden، JH; Lun, A. Vomitoxin در ذرت تغذیه شده به خوک های جوان. J. Anim. علمی 1983 ، 57 ، 655-664. [ Google Scholar ] [ PubMed ]
    سوامی، HV; اسمیت، TK; کارو، NA; Boermans, HJ اثرات تغذیه مخلوط غلات آلوده به مایکوتوکسین های فوزاریوم بر رشد و پارامترهای ایمنی جوجه های گوشتی. مرغ. علمی 2004 ، 83 ، 533-543. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    Ingalls, JR تأثیر دئوکسی نیوالنول بر مصرف خوراک توسط گاوهای شیری. انیمیشن. Feed Sci. تکنولوژی 1996 ، 60 ، 297-300. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    وودوارد، بی. جوان، ال جی; Lun، AK Vomitoxin در جیره غذایی برای قزل آلای رنگین کمان ( Salmo gairdneri ). آبزی پروری 1983 ، 35 ، 93-101. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    منینگ، بی. مایکوتوکسین در آبزی پروری. در کتاب آبی مایکوتوکسین ؛ دیاز، دی.، اد. انتشارات دانشگاه ناتینگهام: ناتینگهام، انگلستان، 2005; صص 139-156. [ Google Scholar ]
    استریت، ای. شواب، سی. سولیوک، م. ناهرر، ک. کرسکا، آر. Schatzmayr, G. Multi-Mycotoxin غربالگری وجود 139 متابولیت ثانویه مختلف را در مواد تشکیل دهنده خوراک و خوراک نشان می دهد. Toxin 2013 ، 5 ، 504-523. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    ابیا، WA; وارث، بی. سولیوک، م. کرسکا، آر. Tchana، AN; نجوبه، پ.ب. داتون، ام.اف. Moundipa، PF تعیین وقوع چند مایکوتوکسین در غلات، آجیل و محصولات آنها در کامرون با استفاده از طیف‌سنجی جرمی پشت سر هم کروماتوگرافی مایع (LC-MS/MS). کنترل غذا 2013 ، 31 ، 438-453. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    قبرمسکل، م. Langseth, W. وقوع کولمورین و هیدروکسی کولمورین در غلات. Mycopathologia 2001 ، 152 ، 103-108. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    Langseth, W. تولید مایکوتوکسین و سمیت سلولی سویه های فوزاریوم جدا شده از غلات نروژی. Mycopathologia 1998 ، 144 ، 103-113. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    NRC مواد مغذی مورد نیاز ماهی و میگو ; شورای تحقیقات ملی، انتشارات آکادمی ملی: واشنگتن، دی سی، ایالات متحده آمریکا، 2011. [ Google Scholar ]
    هاروی، RB; ادرینگتون، تی اس؛ Kubena، LF; السالد، MH; کاسپر، اچ. روتینهاوس، جنرال الکتریک؛ ترک، JR اثرات مواد کشت حاوی فومونیزین B1، گندم آلوده به دئوکسی نیوالنول یا ترکیب آنها بر روی باروهای در حال رشد. صبح. J. Vet. Res. 1996 ، 57 ، 1790-1794. [ Google Scholar ] [ PubMed ]
    هاروی، RB; ادرینگتون، تی اس؛ Kubena، LF; السالد، MH; کریر، DE; Rottinghaus، GE اثر آفلاتوکسین و دی استوکسی سیرپنول در بره میش. گاو نر محیط زیست آلوده سموم 1995 ، 54 ، 325-330. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    Kubena، LF; ادرینگتون، تی اس؛ هاروی، RB; باکلی، SA; فیلیپس، تی دی; روتینهاوس، جنرال الکتریک؛ Casper, HH اثرات فردی و ترکیبی فومونیزین B 1 موجود در مواد کشت Fusarium moniliforme و توکسین T-2 یا دئوکسی نیوالنول در جوجه های گوشتی. مرغ. علمی 1997 ، 76 ، 1239-1247. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    Sauer، DB; Seitz، LM; باروز، آر. Mohr، HE; غرب، جی ال. Milleret، RJ; آنتونی، سمیت HD متابولیت های آلترناریا که در دانه سورگوم هوازده در هنگام برداشت یافت می شود. جی. آگریک. مواد شیمیایی مواد غذایی 1978 ، 26 ، 1380-1383. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    الکساندر، جی. بنفورد، دی. بوبیس، ا. سیکاتلی، اس. کوتریل، بی. کراویدی، جی. دی دومنیکو، آ. دورج، دی. دوگلیوتی، ای. ادلر، ال. و همکاران نظر علمی در مورد خطرات برای سلامت حیوانات و عمومی مربوط به حضور سموم آلترناریا در خوراک و غذا. EFSA J. 2011 ، 9 ، 2407-2504. [ Google Scholar ]
    روتر، RG; Trenholm، HL; Prelusky، DB; هارتین، KE; تامپسون، BK; Miller, JD بررسی مقدماتی برهمکنش‌های بالقوه بین دئوکسی نیوالنول (DON) و سایر متابولیت‌های فوزاریوم منتخب در خوک‌های در حال رشد. می توان. J. Anim. علمی 1992 ، 72 ، 107-116. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    کلینووا، ام. زولنر، پی. کالباخر، اچ. هوخشتاینر، دبلیو. Lindner, W. پروفایل های متابولیک مایکوتوکسین زرالنون و محرک رشد زرانول در ادرار، کبد و عضله تلیسه ها. جی. آگریک. مواد شیمیایی مواد غذایی 2002 ، 50 ، 4769-4776. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    لو گوول، آر. پاکدل، ف. ارزیابی قدرت استروژنی مواد شیمیایی مورد استفاده به عنوان محرک رشد با روش های آزمایشگاهی . هوم تولید مجدد 2001 ، 16 ، 1030-1036. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    سوامی، HVLN؛ اسمیت، TK; مک دونالد، ای جی; بورمنز، اچ جی; Squires، EJ اثرات تغذیه مخلوطی از غلات که به طور طبیعی با مایکوتوکسین های فوزاریوم آلوده شده اند بر عملکرد خوکی، شیمی عصبی منطقه ای مغز، و شیمی سرم و کارایی یک جاذب مایکوتوکسین گلوکومانان پلیمری. J. Anim. علمی 2002 ، 80 ، 3257-3267. [ Google Scholar ] [ PubMed ]
    روتر، BA; تامپسون، BK; لسارد، م. Trenholm، HL; تریفوناس، H. تأثیر قرار گرفتن در معرض سطح پایین مایکوتوکسین های فوزاریوم بر پارامترهای ایمونولوژیکی و خونی منتخب در خوکی جوان. سموم علمی 1994 ، 23 ، 117-124. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    پیچ، سی. بوچلی، تی.د. Wettstein، FE; Burkhardt-Holm، P. پاسخ‌های سلولی دوفازی مکرر کشت‌های سلولی ماهی دائمی به دئوکسی نیوالنول (DON). سموم Appl. داروسازی 2011 ، 256 ، 24-34. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    مول، آر. وارث، بی. کانت، جی.اس. Schebb، NH; کرسکا، آر. کخ، م. بررسی الگوی گلوکورونیداسیون کبدی Fusarium mycotoxin deoxynivalenol در گونه های مختلف. شیمی. Res. سموم 2012 ، 25 ، 2715-2717. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    گوان، اس. او، جی. یانگ، جی سی. زو، اچ. لی، X.-Z. جی، سی. Zhou، T. تبدیل مایکوتوکسین های تریکوتسن توسط میکروارگانیسم ها از گوارش ماهی. آبزی پروری 2009 ، 290 ، 290-295. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    فیورامانتی، جی. دوپوی، سی. دوپوی، جی. Bueno، L. مایکوتوکسین، دئوکسی نیوالنول، تخلیه معده را از طریق گیرنده های سروتونین-3 در جوندگان به تاخیر می اندازد. J. Pharmacol. انقضا آنجا 1993 ، 266 ، 1255-1260. [ Google Scholar ] [ PubMed ]
    Lun، AK; جوان، ال جی; Lumsden, JH اثرات استفراغ و مصرف خوراک بر عملکرد و ویژگی های خون خوک های جوان. J. Anim. علمی 1985 ، 61 ، 1178-1185. [ Google Scholar ] [ PubMed ]
    رایرس، آی. هوفت، جی. دفتر، دی. هیز، ام. Lumsden, J. deoxynivalenol خالص شده یا محدودیت خوراک باعث کاهش مرگ و میر در ماهی قزل آلای رنگین کمان، Oncorhynchus mykiss (Walbaum)، با بیماری تجربی باکتریایی آب سرد می شود، اما غلظت های مرتبط بیولوژیکی دئوکسی نیوالنول به رشد Flavobacterium psychrophilum آسیب نمی رساند . جی فیش دیس. 2014 . [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    رایرس، IA; هوفت، جی.ام. دفتر، DP; آنتونی هیز، ام. رژیم غذایی Lumsden، JS حاوی ذرت به طور طبیعی آلوده به دئوکسی نیوالنول ، حساسیت ماهی قزل آلای رنگین کمان ( Oncorhynchus mykiss ) را به عفونت تجربی Flavobacterium psychrophilum کاهش می دهد. آکواک Res. 2014 . [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    ماتیووا، آی. مدرا، اچ. بلاهوا، ج. فرانک، آ. فیکتوم، پ. سوسیکووا، م. Svobodova، Z. اثر مایکوتوکسین دئوکسی نیوالنول بر شاخص های هماتولوژیک و بیوشیمیایی و تغییرات هیستوپاتولوژیک در قزل آلای رنگین کمان ( Oncorhynchus mykiss ). BioMed Res. بین المللی 2014 . [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    هینتون، دی. لورن، دی جی؛ هالیدی، تی. Giam، C. تغییرات ساختاری کبد همراه با سمیت مزمن در ماهی: نشانگرهای زیستی بالقوه قرار گرفتن در معرض . پیش چاپ مقالات ارائه شده در نشست ملی؛ بخش شیمی آب، هوا و زباله، انجمن شیمی آمریکا: واشنگتن، دی سی، ایالات متحده آمریکا، 1988. [ Google Scholar ]
    برنت، دی. اشمیت، اچ. مایر، دبلیو. بورکهارت هولم، پی. Wahli، T. هیستوپاتولوژی در ماهی: پیشنهادی برای یک پروتکل برای ارزیابی آلودگی آبزیان. جی فیش دیس. 1999 ، 22 ، 25-34. [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
    راشکوویچ، BS; استانکوویچ، MB; مارکوویچ، ZZ; روش‌های بافت‌شناسی Poleksić، VD در ارزیابی اثرات مختلف خوراک بر روی کبد و روده ماهی. جی. آگریک. علمی 2011 ، 56 ، 87-100. [ Google Scholar ]
    انجمن شیمیدانان رسمی تحلیلی (AOAC). روشهای رسمی تجزیه و تحلیل ، ویرایش ششم. AOAC: آرلینگتون، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا، 1995; جلد 1، ص 16-17. [ Google Scholar ]
    مالاچووا، آ. سولیوک، م. بلتران، ای. برتیلر، اف. Krska، R. بهینه‌سازی و اعتبار یک روش طیف‌سنجی جرمی کمی کروماتوگرافی مایع- پشت سر هم که 295 متابولیت باکتریایی و قارچی شامل همه مایکوتوکسین‌های تنظیم‌شده را در چهار مدل ماتریس مواد غذایی پوشش می‌دهد. J. کروماتوگر. A 2014 ، 1362 ، 145-156. [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ PubMed ]
    Clark, G. Staining Procedures , 3rd ed.; Williams & Wilkins: Baltimore, MD, USA, 1973; pp. xvii, 418. [ Google Scholar ]
    © 2015 توسط نویسندگان; دارنده مجوز MDPI، بازل، سوئیس. این مقاله یک مقاله با دسترسی آزاد است که تحت شرایط و ضوابط مجوز Creative Commons Attribution ( http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ ) توزیع شده است.

سموم ، EISSN 2072-6651، منتشر شده توسط MDPI سلب مسئولیتRSS هشدار محتوا
اطلاعات بیشتر
هزینه های پردازش مقاله
یک فاکتور پرداخت کنید
سیاست دسترسی باز
با MDPI تماس بگیرید
مشاغل در MDPI
رهنمودها
برای نویسندگان
برای داوران
برای ویراستاران
برای کتابداران
برای ناشران
برای جوامع
ابتکارات MDPI
Sciforum
کتاب های MDPI
پیش چاپ ها
Scilit
مشخصات علمی
دایره المعارف
مرباجات
مجموعه مقالات
MDPI را دنبال کنید
لینکدین
فیس بوک
توییتر
MDPI
برای دریافت اعلان‌ها و خبرنامه‌های انتشار شماره از مجلات MDPI مشترک شوید

گزینه مورد نظر را انتخاب کنید
آدرس ایمیل خود را وارد کنید…
اشتراک در
© 1996-2021 MDPI (بازل، سوئیس) مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشدسلب مسئولیت شرایط و ضوابط سیاست حفظ حریم خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *