عدم مشکل تولید تیلاپیا در کشور

کلانتری درباره ممنوعیت واردات تیلاپیا و پرورش آن در کشور اظهار کرد: در حال حاضر 7.5 میلیون تن تیلاپیا در جهان تولید و مصرف می‌شود بنابراین ما نیز بعد از ممنوعیت واردات، بحث تولید در کویر را مد‌نظر قرار داده‌ایم که تصور می‌کنم مشکلی نداشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر تیلاپیا در عراق تولید می‌شود و وارد هورالعظیم می‌شود و گونه‌ای بسیار مضر محسوب می‌شود و ما نباید با یک حرف کشور را از یک منبع برحذر کنیم؛ سؤال این است که تیلاپیای تولیدی در بافق یزد از این استان به کجا می‌رود؟ در این استان که رودخانه وجود ندارد بنابراین به‌صورت سرپوشیده که آسیبی به محیط زیست نمی‌رسد، تولید خواهد شد.

قیاس تیلاپیا با ماهی سفید

کلانتری درباره این پرسش که به اذعان کارشناسان ماهی تیلاپیا ارزش غذایی لازم را ندارد، گفت: برخی افراد می‌گویند تیلاپیا ارزش غذایی ندارد که باید پاسخ داد که تیلاپیا دارای ارزش غذایی لازم است؛ آیا این ماهی با ماهی سفید هیچ تفاوتی دارد؟ 

وی با بیان اینکه از نظر ما تولید تیلاپیا منعی ندارد، اظهار کرد:  البته تولید اینگونه ماهی در برخی نقاط مانند سفیدرود انجام نخواهد گرفت و اجازه این کار را نمی‌دهیم بلکه در برخی مناطق مانند بافق یزد، سمنان و بیرجند اجازه این کار صادر می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: برنامه‌های ما نباید بر اساس شایعات متوقف شود بلکه باید درآمد کشور تامین شود و باید در این دولت شغل ایجاد شود! بنده نباید مانعی در راستای ایجاد شغل باشم بلکه محیط زیست و اشتغال باید در کنار هم قرار گیرند.

وی شیلات را مسئول تولید تیلاپیا دانست و گفت: شیلات وقتی می‌گوید ماهی تیلاپیا محصول مضری نیست بنده هم می‌گویم باید این کار در حوزه‌ای که آسیب‌رسان نخواهد بود تولید شود؛ آیا ما فقط عقل داریم و دنیا در این رابطه عقل ندارند که حدود  7.5 میلیون تن تیلاپیا در جهان تولید می‌شود.

آیا شیلات احمق است!!

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در استان‌هایی که رودخانه‌ای ندارند تولید تیلاپیا بلامانع است اما باید پرسید که آیا در استان‌هایی که رودخانه ندارند تیلاپیایش می‌خواهد پرواز کند و به نقطه‌ای دیگر برود که آسیب‌رسان باشد؟ ما حاضریم با کارشناسان جلسه‌ای علمی در رابطه با تیلاپیا برگزار کنیم و امیدواریم در این رابطه پاسخ قانع‌کننده دهند اما شیلات توضیحات خود را ارائه کرده و باید منتقدان پاسخ دهند که آیا شیلات احمق است و نمی‌فهمد که در رابطه با تیلاپیا نظر مثبتی را داده است؟

نمونه بچه ماهیان مزرعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *