حشرات خوراکی می توانند رژیم غذایی را متنوع کنند، معیشت را بهبود بخشند، به امنیت غذایی و تغذیه کمک کنند و در مقایسه با سایر منابع پروتئین، ردپای اکولوژیکی کمتری داشته باشند. این مزایای بالقوه همراه با افزایش علاقه به کاوش در منابع جایگزین غذایی که هم مغذی و هم از نظر زیست محیطی پایدار هستند، تولید تجاری حشرات به عنوان غذا و خوراک حیوانات را تحریک می کند.

زنجره یکی از حشرات خوراکی

ضمن اذعان به فرصت‌های متفاوتی که این بخش ممکن است به ارمغان آورد، هیدروفارم پیامدهای ایمنی مواد غذایی مرتبط با حشرات خوراکی را تجزیه و تحلیل می‌کند. 

برخی از خطرات بالقوه کلیدی ایمنی مواد غذایی برای حشرات خوراکی در این سایت در نظر گرفته شده است – بیولوژیکی (باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، انگل ها)، شیمیایی (مایکوتوکسین ها، آفت کش ها، فلزات سنگین، ضد میکروبی ها) و فیزیکی. پتانسیل خطرات آلرژی زا مرتبط با حشرات خوراکی نیز مورد بحث قرار گرفته است.

خطرات ایمنی خوردن حشرات به شدت به گونه‌های حشرات، محیطی که در آن پرورش داده می‌شوند یا از آن جمع‌آوری شده‌اند، آنچه می‌خورند و روش‌های تولید و فرآوری مورد استفاده بستگی دارد. 

ارزیابی کامل خطرات ایمنی مواد غذایی به ایجاد شیوه‌های بهداشتی و تولیدی مناسب کمک می‌کند، که همچنان یک چالش برای این بخش است.

پر کردن شکاف های دانش، توسعه چارچوب های نظارتی مناسب و تشویق همکاری نزدیک بین ذینفعان، ایجاد یک مسیر چند رشته ای برای این بخش برای ارتقای ایمنی مواد غذایی را تسهیل می کند.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *