خوراک خاویاری
رفتار و عادات تغذیه ای ماهیان خاویاری و ضرورت اهمیت به تغذیه این ماهیان در زمانیکه به عنوان مولد محسوب میشوند(جهت روند تکثیر یا تولید خاویار) باعث شده که توجه به خوراک این گونه امری ضروری محسوب گردد

غذا و تغذیه ماهیان خاویاری همانند سایر آبزیان از مهمترین عوامل مؤثر در تولید این ماهیان محسوب می‌گردد. زیرا بخش عمده ای از هزينه های پرورشي مربوط به غذا بوده، بهبود وضعيت تغذيه ای سبب سودآوری پرورش ماهيان خواهد شد Sudagar et al., 2008)).

از آنجا که توسعه پرورش ماهیان خاویاری و خاویار از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است، لذا تولید خاویار با کیفیت، مرتبط با با نوع و کیفیت خوراک و نحوه غذادهی خواهد بود،
چرا که خوراک با کیفیت، از باروری سا لم و کیفیت تخم محافظت می نماید. ماهیان خاویاری به دلیل ویژگی گوشتخواری و زندگی در عمق آب نیاز به خوراکی دارند که کلیه نیازهای تغذیه ای آنها را برآورده نماید. نحوه غذادهی و میزان غذادهی بسته به فصول مختلف سال متفاوت می باشد .

نوع خوراک نیز بسته به مراحل مختلف رشداز شکل و فرمولاسیون متفاوتی برخوردار است. با توجه و رعایت کلیه این موارد میتوان یک جیزه متناسب و با کیفیت تهیه کرد.

ویژگی خوراک خاویاری در شرکت آبزیکو:

خوراک بچه ماهی خاویاری به سفارش شرکت آبزیکو:
۱- قابلیت هضم بالا
۲- پروفایل مناسب اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه
۳- شامل مکمل‌های معدنی ویژه و ویتامینه اختصاصی ماهیان خاویاری
۴- بکارگیری از ترکیبات زیست فعال و مواد اشتهاآور که موجب افزایش اشتهای مطلوب ماهیان می‌شود
۵- افزایش رشد و کاهش ضریب تبدیل غذایی
۶- وجود مواد محرک سیستم ایمنی خاص برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر بیماری و استرس
۷- افزایش بقاء
۸- کاهش ناهنجاری‌های اسکلتی
۹- تامین نیازهای تغذیه‌ای ماهی در مراحل مختلف زندگی

خوراک خاویاری مخصوص مولدین به سفارش آبزیکو:
۱- دارای پروتیین ۵۰ درصدی
۲- چربی کم
۳-دارای مکمل های و محرک های خاص
۴- بالانس مناسبی از نیاز های تغذیه در مرحله زرده سازی
نکته:
ویژگی این خوراک با کیفت و فرمول ویژه موارد زیر را شامل میشود:
۱- سبب افزایش حجم گنادی
۲- تسریح در زمان بلوغ و کیفیت خاویار و مواد تناسلی مولدین خاویاری
۳- سبب افزایش کمی و کیفی خاویار
۴- افزایش راندمان تکثیر مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *