با سلام خدمت همراهان همیشگی سایت هیدروفارم
همیشه در جوامع مختلف نیاز به پرونئین و گوشت احساس شده و مردم لااقل یک بار به فکر راه اندازی یک سیستم پرورش گوشت افتاده اند به عنوان مثال یک روستا را درنظر بگیریددر یک روستا اهالی حد اقل چند مرغ و خروس و جوجه نگهداری میکنند یا در بعضی مناطق یکی دو گاو برای شیر دادن دارندد یا حتی چند بز و گوسفند را در کنار خانه بسته و نگهداری می کنند
این حس نیاز نیروی بر انگیزنده ای است که اکثر ادمها بر ای نگهداری یک دام فکر کنند بعضی ازاین افراد که ذاتا کار افرین و خلاق هستند پار ا فرا تر گذاشته و به فکر راه اندازی یک واحد پروش و تولیدی می افتند بعضی این افراد شراط محیطی و عوامل تاثیر گذار رار مد نظر قرار نداده و بعد از راه اندازی واحد تولیدی خود با شکست مواجه می شوند
به نظر من یکی از عواملی که به شدت روی کسب و کارهای نوپا تاثیر میگذارد
فروش محصول است که ان هم درهرجای ایران متفاوت است و نمی شود برای ان نسخه ای کلی پیچید
امین کیمیائی هستم مدیریت سایت هیدروفارم
ودر رابطه با فروش ماهیان و در کل راه اندازی مزرعه پرورش ماهی باید چند نکته راعرض کنم که تیتر وار در پایین ذکر میکنم
- ابتدا باید دید که در منطقه شما چند بازار محلی وجود دارد
- ایا این ماهی که شما میخواهید پرورش دهید مشتری پسند است ؟
به عنوان مثال شما میخواهید ماهی کپور یا تیلاپیا پرورش دهید باید بازار را تحلیل کنیم ببینیم که در این بازار محلی مردم بیشتر چه ماهی را مصرف میکنند
- قیمت خرید و فروش ماهی را بررسی کنیم ببینید مردم برای یک ماهی چه مقدار پول حاضرند پرداخت کنند
- نظر مردم محلی را درباره ماهی پرورشی جویا بشید ببینید در اون منطقه کسی ماهی پرورشی مصرف میکند به طور مثال بپرسید کسی تیلاپیا یا فیل ماهی مصرف میکند
- اگر بخواهید ماهی را به صورت فیله (مثلا فیله تیلاپیا) به بازار عرضه کنید آیا در اطراف شما کارگاهی برای فیله و بسته بندی کردن ماهی وجود دارد
- شما بعد از فیله کردن نیاز به سردخانه جهت انبار کردن دارید ،این رابررسی کنید ببینید سردخانه ای وجود دارد که برای شما انبار کردن را راحت کند