با سلام خدمت همراهان همیشگی سایت هیدروفارم

همیشه در جوامع مختلف نیاز به پرونئین  و گوشت احساس شده و مردم لااقل یک بار به فکر راه اندازی یک  سیستم پرورش گوشت افتاده اند به عنوان مثال یک روستا را درنظر بگیریددر یک روستا اهالی حد اقل چند مرغ و خروس و جوجه نگهداری میکنند یا در بعضی مناطق یکی دو گاو برای شیر دادن دارندد یا حتی چند بز و گوسفند را در کنار خانه بسته و نگهداری می کنند

اهی تیلاپیا (tilapia)

این حس نیاز نیروی بر انگیزنده ای است که اکثر ادمها بر ای نگهداری یک دام فکر کنند بعضی ازاین افراد که ذاتا کار افرین و خلاق هستند پار ا فرا تر گذاشته و به فکر راه اندازی یک واحد پروش و تولیدی می افتند  بعضی این افراد شراط محیطی و عوامل تاثیر گذار رار مد نظر قرار نداده و بعد از راه اندازی واحد تولیدی خود با شکست مواجه می شوند

به نظر من یکی از عواملی که به شدت روی کسب و کارهای نوپا تاثیر میگذارد

فروش محصول است که ان هم درهرجای ایران متفاوت است و نمی شود برای ان نسخه ای کلی پیچید

امین کیمیائی هستم مدیریت سایت هیدروفارم

ودر رابطه با فروش ماهیان و در کل راه اندازی مزرعه پرورش ماهی باید چند نکته راعرض کنم که تیتر وار در پایین ذکر میکنم

  1. ابتدا باید دید که در منطقه شما چند بازار محلی وجود دارد
  2. ایا این ماهی که شما میخواهید پرورش دهید مشتری پسند است ؟

به عنوان مثال شما میخواهید ماهی کپور یا تیلاپیا پرورش دهید باید  بازار را تحلیل کنیم ببینیم که در این بازار محلی مردم بیشتر چه ماهی را مصرف میکنند

  1. قیمت خرید و فروش ماهی را بررسی کنیم ببینید مردم برای یک ماهی چه مقدار پول حاضرند پرداخت کنند
  2. نظر مردم محلی را درباره ماهی پرورشی جویا بشید ببینید در اون منطقه کسی ماهی پرورشی مصرف میکند به طور مثال بپرسید کسی تیلاپیا یا فیل ماهی مصرف میکند
  3. اگر بخواهید ماهی را به صورت فیله (مثلا فیله تیلاپیا) به بازار عرضه کنید آیا در اطراف شما کارگاهی برای فیله و بسته بندی کردن ماهی وجود دارد
  4. شما بعد از فیله کردن نیاز به سردخانه جهت انبار کردن دارید ،این رابررسی کنید ببینید سردخانه ای وجود دارد که برای شما انبار کردن را راحت کند

فروش ماهی تیلاپیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *